فراخوان مسابقه دیزاین Kukoyo منتشر شد. مسابقه طراحی محصول کوکویو یک مسابقه بین المللی دیزاین و طراحی محصول است. در این مسابقه همه چیز در مورد تصور و خلق آینده در گنار یکدیگر است. در این مسابقه تمامی پیشنهادات و آثار هنرمندان از سرتاسرجهان جمع آوری شده و ورودیها به محصولات تجاری واقعی تبدیل میشوند.
تاریخ ارسال ورودی ها 28 ژولای 2023 (6 مرداد 1402) و تاریخ نهایی 11 اکتبر 2023 (19 مهر 1402) است. مارس 2024 (اسفندماه 1402) تاریخ اعلام نتیجه مسابقات است.
طراحیهایی که آینده را میسازند
امسال بیست و یکمین دوره مسابقه دیزاین Kukoyo است. این بار برگزارکنندگان، برای آثاری با موضوع Primitive، به معنای فرم اولیه و مبتنی بر اصل و پایه فراخوان دادهاند. این کلمه برای چیزی که به طبیعت و اصلش نزدیک است، گفته می شود. چیزی که در حالت پایه ای خود قرار دارد. این بار اما برگزارکنندگان به دنبال آثاری هستند که ماهیت یک چیز را مجددا تعریف می کند، طراحیهایی که محصولی را ارائه می دهند که در سالهای آینده جایگزین محصول کنونی خواهند شد.
جوایز فراخوان مسابقه دیزاین Kukoyo
به بهترین طراحی جایزه 2,000,000 ین ژاپن، معادل 15 هزار دلار تعلق میگیرد. سه جایزه Merit به مبلغ 500000 ین ژاپن نیز به سه اثر بعدی اهدا خواهد شد.
هر گونه لوازم التحریر، مبلمان یا ابزاری که در برای کار، یادگیری و زندگی استفاده می شود، شرایط ورود به مسابقه را دارد. آثار ارسالی باید طراحی خود شرکت کننده باشد. آثار ارسالی نباید قبل از این مسابقه یا همزمان با آن (در ژاپن یا خارج از کشور) ارائه عمومی شده باشد. برای به دست آوردن جزئیات بیشتر در مورد این مسابقه به سایت فراخوان مراجعه کنید.
موضوع مسابقه
در فراخوان مسابقه دیزاین Kukoyo این گونه آمده است:
«باشنیدن کلمه Primitive «اصلی» چه چیزی به ذهنتان می رسد. آیا این حالت نزدیکترین شکل، صیقلیترین شکل و پایهایترین حالت یک محصول است؟ یا اینکه این حالت محصول قبل از دستکاریهای بعدی روی آن است؟ برای جوایز امسال مسابقه دیزاین Kukoyo ما به دنبال شکل ابتدایی محصول به عنوان ماهیت بازتعریف شده محصول هستیم و آن را مدنظر قرار دادیم.
اگر برای خلق آینده به دنبال ایدهای ابتدایی و اصلگرا باشیم، چه شکلی از تکامل را میتوانیم تصورکنیم؟ اگر ما نگاهی جدید و نو به مواد و متریالهای آشنا بیندازیم، ممکن است راه بهتر و توسعه بیشتری را پیدا کنیم.
با دیدگاهها و خلاقیت منحصر به فرد میتوانیم فرم «ابتدایی و اولیه» را در محیط پیرامونمان کشف کنیم. ما از شما دعوت میکنیم که “ماهیت” آینده را به ما نشان دهید.»
آثار ارسالی بر اساس نکات زیر ارزیابی خواهند شد:
- طرح باید شامل یک راهحل پیشنهادی برای برخی از مسائل اجتماعی است
- طرح دارای اجزایی است که باعث میشود افراد احساس مثبت کنند
- ایده منحصر به فرد
- امکان سنجی طراحی محصول
- پتانسیل طرح برای تبدیل شدن به یک محصول واقعی
سال گذشته در مجموع 1023 اثر از طراحان از تمام نقاط دنیا در این مسابقه حضور داشتند.
ورودی این مسابقه رایگان است.
برای اطلاع از فراخوان های منتشرشده در سایت روزرنگ به این لینک مراجعه کنید.