طراحی بسته‌بندی موکتل شادلی

اگر اهل کافه رفتن و خوردن نوشیدنی‌های سرد باشید، حتما تا به حال نام «موکتل» را شنیده‌اید. موکتل‌ها نوشیدنی‌های غیرالکلی، میوه‌ای و طبیعی پرطرفداری هستند که انواع مختلفی دارند. موهیتو، مای تای، مارگاریتا و بلوپانچ انواع موکتل‌هایی هستند که در منوی رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها دیده می‌شوند و گاهی نیز به صورت خانگی در انواع مهمانی‌ها سرو می‌شوند. در پروژه‌ی این هفته روزرنگ سراغ بسته بندی موکتل شادلی رفته‌ایم. با هم به تفکر پشت این تصویرسازی‌ها و بسته بندی موکتل‌ها پرداخته و روند طراحی آن را بررسی می‌کنیم.

طراحی بسته‌بندی موکتل شادلی

از اینکه دقیقا تاریخچه‌ی موکتل متعلق به چه زمانیست و کجا اولین بار ساخته شده است، اطلاعات خاصی در دست نیست و تنها به نظر می‌رسد، غربی‌ها در اوایل قرن بیستم، با ساختن انواع موکتل، سعی کرده‌اند انواع نوشیدنی‌های غیر الکلی را برای خودشان و افرادی که ترجیحشان نوشیدن الکل نیست، لذت بخش کنند.

تکنیک‌ها و رنگ‌ها برای بیان بهتر احساسات

در تصویرسازی بسته بندی انواع موکتل شادلی که در دو لاین داخلی و مخصوص صادرات تولید می‌شود، از تکنیک تصویرسازی فانتزی استفاده شده است. تصویرسازی‌های فانتزی، فضاهایی جذاب، صمیمی، کنجکاوانه، سوال برانگیز و در عین حال متمایز ایجاد می‌کنند. در این طراحی برای این که فضای شاد و حس و حال خوب یک مهمانی منتقل شود، از رنگ‌های تند، پرکنتراست و متضاد استفاده شده است.

تصویر صورت حیوانات، به این تصویرسازی‌ها جذابیت بصری داده است. شکل چشمها، آنالیز و برش تلفیقی اجزای صورت، با آنالیز ساده شده شکل میوه ها، تصاویری تزئینی و متمایز خلق کرده‌اند. در این پروژه که بسیار به طراحی دستی متکی بود، حیواناتی انتخاب شدند که همگی نمادهایی از محبوبیت و ارتباط پذیری داشتند. نقطه‌ی الهام سبک این پروژه، نقاشی‌های کوبیستی بودند. اجرای این پروژه به دلیل اهمیت ترکیب‌بندی‌های موکتل شادلی تغییرات رنگی و جزئیات زیاد، در چندین مرحله سخت و چندباره صورت گرفت.

خرق عادت می‌تواند حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کند

‎«ما به دنبال یک شوک تصویری و شکستن عادت تصویری خریداران در بسته بندی‌های نوشیدنی بودیم.
‎اتفاقی که در این نوع از بسته بندی ها، در سراسر دنیا رایج است. ‎تا به امروز از حضور این محصول در بازار داخلی، نزدیک به دو سال می‌گذرد. به دلیل طراحی متفاوت و مدرن، اتفاقات خوب و استقبال کم نظیری از این محصول در فروشگاه‌ها شده است.»

اهمیت انسجام و اتحاد میان طراحی‌ها در روند کار

«در اجرای تصویرسازی‌ها انرژی و زمان زیادی صرف شد، برای اینکه در یونیفرم دیزاین وحدت رویه و انسجام تصویری به خوبی رعایت شود ، بعد از اجرا و اتود بر روی لیبل ها، عدم هماهنگی‌هایی بین تصاویر بوجود می‌آمد که این منجر به اجراهای چند باره و ادیت مجدد در کاراکترها می‌شد. هیچکدام از تصاویر در اجراهای اول کامل نبودند بلکه رفته ‎رفته ، فرم و شکل تصویر سازی‌ها و از کنار هم قرار گرفتنها ،پروسه دیزاین انسجام گرفت.»

موکتل‌های شادلی

موکتل‌های شادلی

موکتل‌های شادلی

موکتل‌های شادلی

موکتل‌های شادلی موکتل‌های شادلی موکتل‌های شادلی موکتل‌های شادلی موکتل‌های شادلی