بسته بندی تن ماهی
بسته بندی تن ماهی

طراحی بسته‌بندی تن ماهی

بسته‌بندی محصولات غذایی، پیش از کیفیت، محتویات بسته و حتی برند، مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. همه اینها بسته‌بندی را به یک فرصت عالی برای کسب‌وکارها تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید قبل از دیگر رقبا، توجه مخاطبتان را جلب کنید؛ اگر می‌خواهید مخاطب بلافاصله به مشتری تبدیل شود و محصولتان مراحل بازاریابی را سریع‌تر طی کند، باید به این بخش طراحی محصول توجه ویژه نشان دهید.
پروژه‌ی این هفته روزرنگ، به یکی از بسته‌بندی‌ های استودیو ظریف گرافیک می‌پردازد. بسته‌بندی تن ماهی سلمان، با کانسپتی به نظر ساده، یک خروجی جالب داشته است. باما همراه باشید.

تغییر شکل هندسی متدوال در بسته‌بندی تن ماهی

«مستطیلی‌بودن بسته‌بندی تن ماهی سلمان به ما فرصتی داد تا از این تمایز بیشترین بهره را ببریم. بسته‌بندی این تن ماهی به شکل یک ماهی مکعبی است، که دم دارد. اضافه کردن چشم، دهن و پولک به همراه نام محصول در بسته‌بندی، با خدمات چاپ UV به یک خروجی مورد قبول تبدیل شد.»

«ما سعی کردیم با طراحی مینیمال و به‌کاربردن رنگ‌های تیره، محصولی ارزشمند و کاملا متفاوت را به مخاطب ارائه کنیم. این محصول در چهار طعم «ساده به رنگ بنفش»، «فلفلی به رنگ قرمز»، «شوید با رنگ سبز» و «طعم زیتون با رنگ زیتونی» طراحی شده است.»

بررسی دقیق برند پیش از طراحی بسته‌بندی

همیشه قبل از اینکه به سراغ طراحی برویم، کسب‌وکار و برند کارفرما را زیر ذره‌بین می‌بریم. در مورد سلمان می‌دانستیم که محصول تن ماهی برای این برند ارزش زیادی دارد. پس ما نیز می‌بایست آن را بسیار مستثنا و متمایز نشان دهیم. در آخر هم پس از استقبال کارفرما از ایده نهایی به سراغ طراحی و ایده‌پردازی‌های جزئی‌تر آن رفتیم.»

ایده و اجرا مکمل یکدیگرند

«برای الهام‌گیری جای دوری نرفتیم. خلاقیت برای مخاطب نباید پیچیده باشد. سعی کردیم به طبیعت محصول برگردیم و پس از ارائه ایده‌های مختلف، تصمیم گرفتیم بسته‌بندی را به شکل ماهی در بیاوریم. با اینکه ما اولین طراحان در جهان با چنین ایده‌ای نبودیم اما به نظرم موفق شدیم در اجرای آن بهتر از نمونه های خارجی عمل کنیم.»

«برخلاف بیشتر تن ماهی‌های موجود در بازار که تکه‌های ماهی را در یک قوطی دایره‌ای شکل فشرده کرده‌اند، کارفرما در این محصول قسمتی کامل از ماهی هوور و گیدار را در یک بسته‌بندی مستطیل شکل گنجانده بود. برای همین از همان ابتدا به دنبال ایجاد یک تمایز و خلاقیت در بسته‌بندی‌ تن ماهی خود بود.»

بسته‌بندی، بازاریابی خاموش برند

«خلاقیت در هر درجه ای شهامت زیادی می‌خواهد و ما با همه ایده‌های خود باید ریسک پذیرش مخاطب و بازار را به جان می‌خریدیم. با این حال در نهایت با دیدن خروجی چاپی کار به این باور رسیدیم که رسالت و اثربخشی خود را در بازاریابی خاموش این برند ایفا کرده‌ایم.»

بسته‌بندی تن ماهی سلمان
بسته‌بندی تن ماهی
بسته‌بندی تن ماهی در روغن
بسته‌بندی تن ماهی کاربردی

image 
imageimageimage