شبکه کتاب

رونمایی از هویت بصری جدید شبکه کتاب

«شبکه کتاب» با رونمایی از لوگو و هویت بصری جدید خود، فصل جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرد. این رویداد در تاریخ ۱۲ اسفند ماه در سرای کتاب با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری از جمله ابراهیم حیدری، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مجید شمس‌الدین، سرپرست شبکه کتاب و حامد زارع، دبیر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برگزار شد.

ابراهیم حیدری، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، از تغییرات جدید در «شبکه کتاب» گفت و افزود: «ما از تیم پیشین شبکه کتاب تشکر می‌کنیم و با توجه به سیاست‌های جدید، برنامه‌های تازه‌ای برای تلویزیون کتاب طراحی کرده‌ایم. هدف ما این است که تلویزیون کتاب بتواند به بهترین شکل ممکن دنیای کتاب و ادبیات ایران را در سطح جهانی معرفی کند.»

حامد زارع نیز به همراهی موثر ایبنا با تلویزیون کتاب اشاره کرد و گفت: «در ایبنا به حفظ و آرشیو منابع مکتوب پرداخته‌ایم. این آرشیو اکنون تبدیل به گنجینه‌ای ارزشمند شده که می‌توانیم از آن برای تولید محتوای شبکه کتاب بهره‌برداری کنیم.»

شبکه کتاب

در این مراسم، از لوگو و هویت بصری جدید «شبکه کتاب» با طراحی علیرضا عسکری‌‌فر رونمایی شد.

محیا ساعدی، مدیر محتوای شبکه کتاب، در ادامه برنامه‌های جدید این رسانه را معرفی کرد و گفت: «برنامه‌های متنوعی شامل گفتگو با نویسندگان، بررسی ادبیات سینما، مستندهای کتاب‌فروشی‌ها، مشاوره برای انتخاب کتاب کودک، برنامه‌های آموزشی برای نوجوانان و بسیاری دیگر، در دست تولید هستند.»

وی افزود: «برنامه‌هایی همچون «چای با نویسنده»، «از چشم سینما»، «خاطرات یک کتاب‌فروش»، «برای بچه‌ها بخوانید»، «برداشت ۳۵» و «امجدیه» که به موضوعات مختلف ادبیات و سینما می‌پردازند، در دستور کار شبکه کتاب قرار دارند.»

بیشتر بخوانید: هویت بصری شبکه یک سیما تغییر کرد

مهدی صالح‌پور، مجری طرح شبکه کتاب، در این مراسم اعلام کرد: «هدف ما این است که شبکه کتاب به یک پلتفرم معتبر و ویدیویی تبدیل شود که علاوه بر کیفیت، به عنوان یک منبع معتبر در عرصه فرهنگ و هنر شناخته شود.»

وی همچنین از راه‌اندازی سرویس صوتی شبکه کتاب و برنامه‌ریزی برای تولید آثار نمایشی همچون فیلم کوتاه خبر داد و افزود: «در یک سال آینده، شبکه کتاب به یکی از منابع معتبر برای اهالی فرهنگ و هنر تبدیل خواهد شد.»

شمس‌الدین در بخش پایانی سخنان خود، به ضرورت تغییر لوگو و برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: «با توجه به مالکیت نشان و عنوان شبکه در اختیار صدا و سیما، مجبور به تغییر لوگو شدیم. در این دوره، علاوه بر تغییرات بصری، به مدیریت بهتر بودجه و تولید محتوا توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.»