جادوگر فوتبال

دريبل‌هاى جادوگر فوتبال در انيميشن مهدى على بيگى 

 

دریبل های جادوگر فوتبال عنوان طراحی کاراکترهای مهدی علی بیگی در پست امروز روزرنگ می باشد که به همراه هم خواهیم دید.

فوتبال و جذابيت هاى آن طرفداران زيادى در سراسر جهان دارد. يكى از مهم ترين دلايل جذابيت فوتبال، بازيكنان محبوب و تكنيكى آن هستند كه با بازى هاى چشمگيرشان، قلب ميليون ها نفر در تمام دنيا را تصاحب مى كنند. فوتبال ايران نيز ستارگان محبوب بسيارى دارد كه با بازى هاى به يادماندنى در خاطر مردم ماندگار شده اند.

«على كريمى» به عنوان يك دريبل زن حرفه اى هواداران فراوانى در فوتبال ايران دارد كه به او لقب «جادوگر» داده اند. او كه سال ها در تيم هاى درجه يك اروپايى توپ زده؛ چندين بار به عنوان بهترين بازيكن آسيا شناخته شده است. مهارت هاى اعجاب انگيز او در زمين و بازى سازى اش، ايده ى شكل گيرى يك انيميشن كوتاه توسط «مهدى على بيگى» بود.

مهدى در اين مورد مى گويد: «فكر مى كنم على كريمى از آن دست كاركترهايى است كه دير به دير ظهور مى كنند؛ از آن بازيكنانى كه هم فيزيك مناسب و منحصر به فردى داشته باشد و هم با هوش فوق العاده، به شدت غير قابل پيش بينى بوده و بيننده را شگفت زده كند. شخصيت طغيانگرش (به عنوان يه ورزشكار) هم از او كاراكتر جذابى ساخته است.

از طرفی مدتى بود كه به يك فرمت كم و بيش انتزاعى براى متحرك سازى فكر مى كردم و در اين انيميشن كوتاه سعى كردم آن را تست كنم. اين انيميشن نياز به استورى برد نداشت چون ايده داستانى را دنبال نمى كرد و ايده ها همزمان وقتى كه روى حركت ها كار مى كردم مرحله به مرحله و پشت سر هم كامل مى شد.

جادوگر فوتبال جادوگر فوتبال جادوگر فوتبالدريبل‌هاى جادوگر فوتبال علی کریمی علی کریمی

ali karimi

aliii  ali-ka  al  
 علی کریمی


image 
imageimageimage
  1. من این انیمیشن رو واقعاً دوست دارم و با اینکه تقریباً تمام کارهای منتشر شده ی آقای علی بیگی رو دیدم – و واقعاً همه شون جذاب و زیبا هستن – این کارشون به نظر من جایگاه خیلی خاصی داره. استفاده ی بجا و هوشمندانه از مورف – تکنیکی که قراره چشم بیننده رو گمراه کنه یا فریب بده و بعد تبدیل بشه به یه چیز دیگه – تقارن خیلی با معنایی داره با چیزی که فیلم داره نشونش می ده – اگه نگیم موضوع: دریبل!! مخصوصاً جاهایی که سرش می افته و تبدیل می شه به توپ یا جایی که جای دست و پاش با هم عوض می شه به نظرم عالین. و موزیکش هم خیلی خوب با این حس جا زدن – یا جا خوردن – همراهی می کنه
    تو دوره ای که کلمه هایی مثل فوق العاده و بی نقص خیلی بی احتیاط و برای هر چیز صرفاً خوب یا حتی معمولی استفاده می شه، به نظرم این کار واقعاً یه کار فوق العاده ست.. (ببخشید طولانی شد)
    دمتون گرم آقای علی بیگی!!

  2. اینم حیفم اومد نگم که کلاً استفاده از/ و پرداختن به تکنیک مورف – چیزی که به نظرم در مجموعه ی کارهای آقای علی بیگی یه سیری رو داره طی می کنه – خودش نکته ی خیلی هوشمندانه ایه؛ چون یکی از ویژگی های ذاتی انیمیشنهای دوبعدی به حساب می آد و توی سبک های مختلفش شکلهای مختلفی انتقالی یا روایی به خودش می گیره. و توی این کار همونطوری که گفتم خیلی استفاده ی منحصر بفردی ازش شده.
    بازم دمتون گرم 🙂

  3. فوق العاده بود… یه کار تحسین برانگیز.
    قبل از این هم کارهای دیگه جناب علی بیگی مثل “عروج” “لینالوک” و …. رو دیده بودم و پیگیری میکردم.
    مایه ی خوشحالیه که کسایی مثل جناب علی بیگی هستند و با پشتکار خوب کارهایی رو تولید میکنن که از دیدنشون لذت میبرم

  4. بسی خوب بود. رنگ، خطور و فرم ها. اکشن و شناختی که از حرکت های علی کریمی داشت و معلومه که حسابی وقت و انرژی گذاشته. مرسی 🙂

  5. بيشتر از ده بار ديدمش و دوست دارم دوباره و دوباره ببينمش!!!
    چطورى با دو تا خط تونسته هم چهره على كريمى رو دربياره هم استايلش رو هم تكنيك بازيش رو؟؟؟ باورنكردنيه واقعا
    مهدى على بيگى از اون هنرمنداييه كه با ديدن كاراش آدم به آينده هنر اين مرزوبوم يه كم اميدوار ميشه ((البته اگه يهو سر از اروپا و امريكا و كمپانيهاى معروف اونطرفا درنياره))

  6. انصافا کار فوق العاده ای بود. 2 تا ویدئو اول باز نشد. فقط ویدئوی اخری رو دیدم
    کار بسیار هماهنگی بود. از نظر بصری واقعا لذت بخش بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *