اپل لیست اولیه برنامه ها و بازی های سازگار با مک بوک های مبتنی بر Arm را اعلام کرد

اپل در مراسم One More Thing لیست اولین برنامه ها و بازی های سازگار با مک بوک های مبتنی بر پردازنده Arm را اعلام کرد که در آن نام برخی از برنامه های نام آشنا مثل ادوبی لایت روم، فتوشاپ، DaVinci Resolve و Cinema 4D به چشم می خورد.

 اپل اعلام کرد اولین برنامه ها و بازی هایی که با چیپست M1 سازگار هستند شامل زیر می شوند:
Panic Nova Hopscotch Mmhmm Shapr3D Beyond a Steel Sky برنامه های Omni Group یکی از عناوین سری Baldur’s Gate
اپل همچنین اعلام کرد که برنامه های مایکروسافت ورد، اکسل و پاورپوینت با مک های جدید سازگار خواهند بود. اپل تاریخ عرضه اپ های یاد شده را اعلام نکرد، اما گفت که لایت روم ماه آینده میلادی و فتوشاپ اوایل سال ۲۰۲۱ برای مک بوک های جدید عرضه خواهند شد.
اپل اضافه کرد که تمام اپلیکیشن های این شرکت از جمله فاینال کات پرو، لاجیک پرو، iMovie، سافاری و Notes از روز اول با مک بوک های مبتنی بر Arm سازگار هستند. اپل می گوید بسیاری از توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن هایشان را در مدت زمان تنها چند روز برای مک بوک های جدید آماده کنند.
اپل همچنین از شبیه ساز جدیدی به نام Rosetta 2 معرفی کرده که قادر به شبیه سازی کدهای اینتل و اجرای برنامه های قدیمی روی مک های جدید است. البته برنامه های اجرا شده توسط این شبیه ساز کاملاً بدون ایراد نخواهند بود و احتمالاً به خاطر پروسه «ترجمه» کمی کندتر اجرا خواهند شد.
از آنجا که آیفون و آیپد نیز از پردازنده های مبتنی بر Arm استفاده می کنند، بسیاری از برنامه های این دو محصول به گفته اپل همانطور که روی آیفون و آیپد اجرا می شوند، روی مک بوک های جدید نیز قابل اجرا خواهند بود.

منبع:digiato