بداهه نوازی با جوهر/ منصوره محمد حسینی

« دوست دارم اتفاقات خوشایند زندگی را به تصویر بکشم اما گاهی زندگی آنقدر کسالت بار و تلخ می شود که به صورت ناخودآگاه در کارهایم نیز تاثیر گذارند. کار با جوهر را چون بافت خوبی دارد و در حین انجامش اتفاقاتی رخ می دهد که غیرقابل پیش بینی است دوست دارم، به این فی البداهه بودن بسیار علاقه مندم.

زمانی که برای یک سفارش دهنده خاص کار می کنم رضایت او اهمیت بسیاری دارد و سعی بر این دارم که مخاطب با کار ارتباط برقرار کند. تقریبا همه افراد با هر جنسیت و هر سنی با کارم ارتباط برقرار می کنند این را از بازخورد دوستانی که آنها را دنبال می کنند متوجه می شوم و اینکه دوست ندارم مخاطب کارهایم تنها کودکان باشند.البته اگر سفارش دهنده سن خاصی را در نظر داشته باشد باید آن را مورد توجه قرار داد. مثلا کتاب داستان هایی را که مخاطب آن کودکان هستند اما تصاویر بیشتر برای بزرگسالان کار شده را اصلا دوست ندارم و به آنها انتقاد شدید دارم.

اگرچه سبک های کوبیسم و سورئال، سبک های مورد علاقه ام هستند اما اینکه چقدر فضای کارهایم به آنها نزدیک است نا آگاهم. در دورانی زندگی می کنیم که منابع تصویری زیادی به راحتی در دسترس ما هستند و دیدن این حجم بالا از تصاویر حتما به صورت ناخودآگاه بر ما تاثیر گذار است و این موضوعی غیر قابل انکار است. سفارش دهنده کارهایم خودم هستم اما به تازگی با چند انتشارات و مجله همكاری می کنم.»

منصوره محمدحسینی” متولد 1364 است و کارشناسی ارشد تصویرگری دارد. او به تازگی نفر اول تصویرگری در جشنواره بین المللی فیلم “سبز” شده است.

بخشی از فعالیت های او را در ادامه می بینید:
2012- شروع همکاری با گالری UFOFABRIK در ایتالیا
2012- شروع همکاری با گالری ARTLAB در لبنان
2012ـ شرکت در چندین نمایشگاه گروهی در ایتالیا ، لبنان ، اسپانیا
2012ـ برگزیده جشنواره پرسبوک در ایران در بخش تصویرگری
2013- شروع همکاری با گالری Gour-Beneforti در باستیا فرانسه
2013ـ همکاری با انتشارات Editorial Junco در مکزیک
2014- شرکت در نمایشگاه گروهی تصویرگری ـ لبنان
2014ـ شرکت در نمایشگاه گروهی نقاشی ـ بوسنی
2016ـ شرکت در نمایشگاه گروهی تصویرگری ـ استرالیا
2017ـ شروع همکاری با کمپانی  Art در چین