آپدیت فایرفاکس با تغییرات رابط کاربری و موتور جدید

موزیلا به‌روزرسانی جدیدی را برای مرورگر فایرفاکس فوکوس منتشر کرده که در کنار موتور رندرینگ جدید، تغییراتی را در بخش رابط کاربری اعمال می‌کند.

مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی فایرفاکس فوکوس از زمانِ انتشار، تغییراتی نظیر اضافه‌شدنِ زبانه‌ها و حالت تمام‌صفحه را به خود دیده است. حال در به‌روزرسانی این مرورگر به نسخه‌ی ۷، علاوه‌بر تغییرات رابط‌کاربری، دگرگونی‌های مهمی در پشت‌صحنه اتفاق افتاده که به‌سببِ آن موتور کاملاً جدیدی برای رندرینگ در موبایل پیاده‌سازی شده است.

فهرست تغییرات نسخه‌ی هفتم مرورگر فایرفاکس فوکوس:

طراحی بصری مرورگر به‌طور کامل برای نسخه‌ی تازه‌ منتشرشده‌ی اندروید پای بهینه‌سازی شده است. آیکون‌های جدید، نوار آدرس شخصی‌سازی‌شده و منوی تنظیمات ساده‌سازی‌شده، همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا تجربه‌ی کاربری ماندگار و آسان‌تری ارائه شود.
با اضافه‌شدن پیشنهادات جستجو، کاربران می‌توانند سریع‌تر به وب‌سایت‌های دسترسی پیدا کنند؛ این قابلیت فعلاً برای نسخه‌ی اندرویدی در دسترس قرار دارد.
اکنون نکات جدید در صفحه‌ی خانگی نمایش داده می‌شود تا به ویژگی‌های محبوب درستی سریع‌تری داشته باشید.
فایرفاکس فوکوس اکنون برای ارائه‌ی تجربه‌ی سریع‌تر و ایمن‌تر از گشت‌و‌گذار در وب، از GeckoView قدرت می‌گیرد.

طبق گفته‌ی موزیلا، رابط کاربری جدید برای نسخه‌ی جدید اندروید ۹ بهینه‌‌سازی شده است؛ با این حال، تفاوت‌های ایجادشده آنچنان چشمگیر نیستند. در میان این تغییرات، شاید اضافه‌شدن آیکون‌های جدید را بتوان برجسته‌ترین تغییر ظاهری دانست.

افزون بر این، موتور جدید GeckoView که برای دستگاه‌های موبایل طراحی شده است، شاید مهم‌ترین ویژگی جدید در این به‌روزرسانی باشد. پشتیبانی از این موتور به تیم توسعه‌ی فایرفاکس فوکوس اجازه می‌دهد تا بهبودها قابل‌توجهی را در نسخه‌های آتی شاملِ حال این مرورگر کنند.

منبع


image 
imageimageimage