آیا قلم گلکسی نوت ۱۰پلاس برای طراحان مناسب است؟

سامسونگ چند ماه پیش جدیدترین پرچمدار خود را معرفی کرد. این گوشی با مشخصات جذابی به بازار آمده و در این مدت به اندازه کافی در سایت ها از هر لحاظ مورد بررسی و تحلیل موشکافانه قرار گرفته است.

یکی از ویژ گی‌های نوت ۱۰پلاس قلم آن است که با ابعاد ۱۰۵.۰۸ × ۴.۳۵ × ۵.۸ میلی‌متری و وزن ۳.۰۴ گرمی خود، کوتاه‌تر، سبک‌تر و باریک‌تر از نسل پیشین است که در دل گوشی جاسازی شده است.

در کنار ویژگی‌های آشنایی همچون ثبت اسکرین‌شات با شکل دلخواه، یادداشت‌برداری، ارسال پیام زنده، استفاده از قلم با صفحه‌نمایش خاموش و ساخت گیف از محتوای درون نمایشگر، Ar Doodle نام قابلیت قلم‌محور جدید گلکسی نوت ۱۰پلاس است که به کاربر اجازه می‌دهد تا حین عکاسی یا فیلم‌برداری روی چهره‌ سوژه یا یک جسم، طرح دلخواهی را ترسیم کند. در این حالت به‌ لطف ماژول ToF، طرح یادشده، سوژه را تعقیب خواهد کرد.

اما هرجا که قلمی وجود دارد پای نوشتن و ترسیم کردن مطرح و کاربرد آن برای این بخش مهم می شود.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس توسط دفتر سامسونگ در ایران برای بررسی کارآیی هنری قلم جدیدش در اختیار روزرنگ قرار گرفته است.

جمع و جور بودن و جایگاه امن قلم در دل گوشی ایده کاربردی دارد و نگران گم شدن آن دیگر نخواهید بود؛ اگرچه به هنگام  استفاده دوست داشتیم قابلیتی به آن اضافه می‌شد که بشود ارتفاع قلم را بیشتر کرد تا اندازه یک خودکار و یا مداد معمولی و استاندار دیده شود و شاید تناسب دست و قلم اینطور متعادل تر  می شد.

یکی از نکات مثبت و البته مهم اس پن عکس العمل سریع صفحه نمایش نسبت به حرکات سریع قلم می باشد و مطمئن باشید که از شما جا نمی ماند! چرا که وقفه در سرعت و عقب افتادن بین دست و چیزی که ترسیم می شود برای طراح آزار دهنده است.

اس پن (S-Pen) در زمینه حساسیت نسبت به فشار نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهد و می توان با فشار از ضخامت‌های مختلف استفاده کرد.

نمایشگر ۶.۸ اینچی موسوم به Dynamic AMOLESD Infinity-O نوت۱۰پلاس ( رزولوشن ۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم ۴۹۸ پیکسل بر اینچ) با کیفیت رنگ و صفحه نمایش فوق العاده خود تصویر بسیار زنده و با کیفیتی ارا ئه می دهد؛ این شارپنس برای دقیق‌تر شدن روی جزییات و لذت از آرت ورک نهایی بدون شک مهم است.

اگر نخواهیم قلم نوت ۱۰پلاس و گوشی آن را با تبلت‌های بزرگ مقایسه کنیم می توان نوت ده و قلمش را یک دفتر نامحدود طراحی و تصویرسازی نامید که همیشه همراهتان هست و هیچ ایده‌ای را هیچ جا از دست نخواهید داد.


image 
imageimageimage