اساسنامه انجمن گرافیک تغییر می‌کند

به گزارش روزرنگ و به نقل از مهر، مهرداد احمدی شیخانی بازرس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در مورد زمان تشکیل مجمع عمومی انجمن که ۲ دی ماه به دلیل به حد انتصاب نرسیدن برگزار نشد، گفت: طبق قانون، حداکثر ۴۵ روز بعد از به حد نصاب نرسیدن اولین جلسه مجمع، باید جلسه بعدی تشکیل شود که به همین منظور باید با وزارت کار مکاتبه‌هایی صورت گیرد تا زمان جلسه بعدی هماهنگ شود.

وی با اشاره به اینکه مجمع سالانه و انتخابات انجمن سال آینده برگزار خواهد شد، بیان کرد: این انتخابات هر سه سال یک بار برای انتخاب هیات مدیره برگزار می‌شود ولی امسال به غیر از مجمع سالانه یک مجمع فوق‌العاده برای تغییر در برخی از بندهای اساسنامه داریم.

احمدی شیخانی افزود: یکی از بندهایی که به رای گذاشته خواهد شد، افزایش تعداد اعضای هیات مدیره است تا این تعداد از ۵ نفر به ۷ نفر افزایش یابد. پنج نفر اعضای هیات مدیره برای ۲۰ سال پیش بوده که نفرات انجمن ۱۰۰ نفر بودند اما در حال حاضر ۱۴۰۰ نفر عضو داریم که ۷۰۰ نفر آن فعال هستند و پنج نفر به عنوان اعضای هیات مدیره زمان کافی برای رسیدگی به امور انجمن را ندارند و بایستی نفراتی به هیات مدیره اضافه شوند تا فعالیت انجمن طراحان گرافیک بیش از گذشته باشد.

وی با اعلام اینکه طبق قانون باید هر ساله اواخر پاییز مجمع سالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران برگزار شود و گزارشی از عملکرد سالانه خود به اعضای انجمن بدهند، ادامه داد: یکشنبه هفته آینده در جلسه هیات مدیره انجمن نامه‌ای تنظیم و به وزارت کار ارسال می‌شود و پس از هماهنگی با وزارت کار، تاریخ بعدی مجمع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

احمدی شیخانی تاکید کرد: در جلسات مجمع همیشه یک نماینده از طرف وزارت کار حضور دارد و بدون این نماینده مجمع وجاهت قانونی نخواهد داشت.

بازرس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با اشاره به تعداد اعضای فعال این انجمن گفت: تعداد اعضای رسمی انجمن حدود ۱۴۰۰ نفر است، اما فقط افرادی می‌توانند در مجمع رای بدهند که حق عضویت سالانه را پرداخت کرده‌اند که امسال حدود ۷۰۰ نفر حق عضویت پرداخت کرده‌اند. برای به حدنصاب رسیدن رای دهندگان مجمع باید ۳۵۰ نفر در جلسه حضور داشته باشند که متاسفانه در جلسه قبلی این تعداد حضور نداشتند و به تشکیل جلسه بعدی انجامید و امیدواریم که جلسه بعدی با حداکثر نفرات برگزار شود.

احمدی شیخانی در پایان تاکید کرد: یکشنبه هفته آینده هیات رییسه تشکیل جلسه خواهد داد و تاریخ برگزاری جلسه جدید مجمع را به وزارت کار پیشنهاد می‌کنیم. اگر وزارت کار قبول کرد، در روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی خواهد شد و از طریق ایمیل هم به تمامی اعضای فعال اطلاع خواهیم داد.


image 
imageimageimage