اصول طراحی بنر و پوستر در اینستاگرام

رپورتاژ آگهی : می‌توان گفت از ابتدای ظهور تبلیغات در دنیا، استفاده از پوسترهای تبلیغاتی جز روش‌های پرکاربرد توسط صاحبان کسب و کار بوده است و در عین حال به عنوان یکی از موثرترین و به صرفه‌ترین راه‌های تبلیغات محسوب می‌شود. علاوه بر این با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزارهای به روز دنیا در طراحی و خلق تصاویر گرافیکی، استفاده از این روش تبلیغاتی با استقبال بیشتری در میان کسب و کارها روبرو شده است. ارائه طرح‌های گرافیکی علی الخصوص طراحی پوسترهای تبلیغاتی برای اینستاگرام قواعد و اصول خاص خود را دارد که اگر توسط آژانس‌های تبلیغاتی و طراحان گرافیک رعایت شود می‌تواند منجر به طراحی یک پوستر اثرگذار و متفاوت در ذهن مخاطب گردد.

استفاده از رنگ های تاثیرگذار
یکی از موارد مهم در طراحی پوسترهای تبلیغاتی، استفاده از رنگ‌های تاثیرگذار است. یک پوستر حرفه‌ای، دارای رنگی خاص برای هر قشر و فرهنگ است. به طور مثال پوسترهای استفاده شده برای کودکان دنیای متفاوتی با صنایع مرتبط با جوانان دارد. به صورت مشابه، پوسترهای گرافیکی با جامعه مخاطب آقایان متفاوت از جامعه هدف خانم‌ها می‌باشد.
رنگ‌ها اثر روانی مهمی در طراحی دارند. آن‌ها را جدی بگیرید. طرح‌های کودکانه رنگ‌های زنده و شاد دارد و طرح‌های رسمی رنگ‌ها جدی و تعدد رنگ کمتری دارند. مواردی از این قبیل همراه با شناخت سن مخاطبان کمک زیادی در طراحی پوستر خلاقانه خواهد داشت. در این راستا
پیشنهاد می‌کنیم که مقاله تاثیر رنگ در تبلیغات و طراحی گرافیک را مطالعه کنید.

بنابراین یکی از مواردی که باعث خلق پوسترهای تبلیغاتی موفق می‌شود، آشنایی با روانشناسی رنگ‌ها و استفاده از صحیح از ترکیب رنگ‌های متناسب با هم در طراحی است.
به همین منظور ما در آژانس تبلیغاتی رسا با بهره گیری از تیم طراح خلاق و با دانش تلاش می‌کنیم تا با رعایت تمامی ابعاد یک طراحی حرفه‌ای بتوانیم خواسته شما عزیزان را برآورده کنیم.
مانند سایر طراحی‌های دیگر (طراحی لوگو، بروشور و کاتالوگ) که به هویت بصری یک برند یا نام تجاری کمک می‌کند، طراحی پوسترهای تبلیغاتی مناسب نیز منمجر به موفقیت اجرای یک کمپین تبلیغاتی و همچنین ارائه محتوای مناسب به مخاطبین می‌شود. به طور کلی در ارائه یک طراحی جالب و خلاقانه بایستی به وجود هماهنگی میان دو عنصر تصویر و نوشته تبلیغاتی توجه کنید تا بتوانید در ذهن مخاطبین اثری ماندگار ایجاد کنید و توجه آن‌ها را به محتوای مورد نظر خود جلب کنید. در واقع شما چند ثانیه بیشتر زمان ندارید تا مخاطب را مجذوب طرح خود کرده و او را وادار به ادامه ارتباط با اثر خود بکنید. در نتیجه باید مزیت‌ها و نکاتی جذاب و خلاق را در ابتدای مواجه فرد با طرح خود بیان کنید و یک علامت سوال یا تعجب را در ذهن مخاطب به منظور ادامه ارتباط ایجاد کنید.

شناخت ماهیت کسب و کار
برای یک طراحی موفق باید ابتدا بدانید ماهیت کسب و کاری مورد نظر چیست؟ چه هدفی دارید و چه مطلبی را می‌خواهید به مخاطب خود منتقل کنید؟ همچنین در نظر بگیرید مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند و استفاده از چه پارامتر هایی در برقراری ارتباط می‌تواند برای آن‌ها جذاب باشد.
بر همین اساس بنا به هریک از موارد فوق چگونگی استفاده از تصاویر، متن‌ها و فضاهای خالی نسبت به هم متفاوت است. به طور مثال استفاده از فونت‌های مختلف می‌تواند پیام‌های متفاوتی را به مخاطبین منتقل کند و حس متفاوتی را در بیننده ایجاد کند. به همین منظور اگر یک پوستر فانتزی طراحی می‌کنید بایستی در نوشتار این پوستر نیز از فونت‌های فانتزی استفاده کنید و همچنین متن استفاده شده در مقایسه با تصویر به کار گرفته شده باید فضای کمتر را اشغال کند. اما بالعکس اگر پوستری رسمی طراحی می‌کنید بایستی متناسب با آن از فونت‌های رسمی استفاده کرده و سعی کنید مقصود خود را با زبانی ساده به مخاطب منتقل کنید.

الگوبرداری
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به شما در خلق پوستر‌های تبلیغاتی موفق و جذاب کمک کند دنبال کردن مداوم طرح‌های جذاب سایر طراحان حرفه‌ای و همچنین اید‌برداری از طرح آن‌ها است. اما به این شرط که الهام گرفتن از این طرح‌ها منجر به کپی‌برداری نشود.

استاندارد های طراحی پوستر
یکی دیگر از مواردی که در طراحی پوستر‌های تبلیغاتی بایستی به آن دقت شود کادربندی و رعایت چارچوب ساختاری در نمایش محتوای مورد نظر است. برای مثال با توجه به اینکه مخاطبین اینستاگرام محتوا و پوستر شما را در دو اندازه متفاوت مشاهده می‌کنند، بایستی سعی کنید طراحی خود را به گونه‌ای انجام دهید که طرح مورد نظر در اندازه‌های مختلف به درستی نمایش داده شود. به طور کلی پوستر‌ها همیشه از نظر کادر یکسان نیستند و اندازه و فرم‌های متفاوتی را هم می‌توانند داشته باشند. اندازه آنها را می‌توانید بنا به سلیقه شخصی و یا نیاز مشتری تغییر دهید.
علاوه بر این گاهی اوقات در تبلیغات اینستاگرام شما نیاز به تولید پوستر‌های تبلیغاتی به صورت سریالی و مرتبط با هم هستید. پس بایستی در طراحی به این اصل دقت کنید که محتوای شما به صورت منظم و با هارمونی مشخصی به نمایش دربیاید. در این موارد کلیت پوستر یکی است و تنها رنگ‌ها و برخی جزئیات است که تغییر می‌کند و المان‌ها و اجزا ممکن است جابجا شود.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به طراحی و سفارش پوستر‌های تبلیغاتی از مشاوره همکاران ما در آژانس تبلیغاتی رسا استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسا به آدرس https://rasaads.com/ مراجعه کنید.

منبع: آژانس تبلیغاتی رسا


image 
imageimageimage