افتتاح موزه عروسک و فرهنگ ایرانی

بخش دوم موزه عروسک های ملل با عنوان موزه «عروسک و فرهنگ ایران»  از 19 مردادماه 96 برای بازدید عموم در بنایی به قدمت 80 سال در قلب طهران افتتاح شد.

در این موزه، مجموعه آثاری در قالب عروسک‌های مردم‌ساخت قومی ایران، عروسک‌های پدیدآورندگان ادبیات کودک ایران ( طراحی و ساخت مژده دانش پژوه) ، عروسک مجسمه‌های زنان مناطق مختلف ایران با پوشش هر منطقه ( طراحی و ساخت سارا حسینی ) ، عروسک های سلسله های مختلف تاریخی ایران ( طراحی و ساخت پریچهر رحیمی ) ، چیدمان روایتگری داستان با شیوه ی نمایش عروسکی سایه ( طراحی و ساخت مقداد ساداتی ) ، عروسک های چوبی اقوام و نقوش فرشهای ایرانی ( طراحی و ساخت شیوا صارمی منفرد و آزاده بیات ) و… به معرض دید بازدیدکنندگانِ علاقه مند به فرهنگ و هنر گذاشته شده است.

موزه «عروسک و فرهنگ ایران» در بنای ارزشمندی در نزدیکی مترو دروازه دولت، ابتدای خیابان سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک دوم با مساعدت شهرداری منطقه 12 تهران و با مدیریت علی گلشن ( پژوهشگر و مجموعه دار ) و مسعود ناصری ( پژوهشگر و کارشناس ادبیات کودک و نوجوان ) راه اندازی شده است.

گفتنی است بازدید برای عموم در روزهای شنبه تا چهارشنبه، 3 تا 7 بعد از ظهر، پنجشنبه و جمعه ها 11 صبح تا 7 بعد از ظهر، امکان پذیر است و دوشنبه ها موزه تعطیل است.


image 
imageimageimage