افتتاح گالری «قباد شیوا» / فرزاد ادیبی:قباد شیوای ایرانی طاووس گرافیک ایران است

آیین افتتاح گالری «قباد شیوا» روز پنجشنبه ۲۶ بهمن در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم شهرام کرمی مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: قباد شیوا را شاید همه با پیشینه و سابقه هنرهای تجسمی بشناسند اما برای ما اهالی تئاتر، وی به عنوان کسی که سهم زیادی در کمک به رشد تئاتر به خصوص در حوزه تجسمی و پوسترهای تئاتر دارد، همیشه قابل احترام است. مجموعه آثاری هم که امروز برای افتتاح گالری ارایه شده است، مجموعه پوسترهایی است که شیوا در حوزه تئاتر طراحی کرده‌ است.

فرزاد ادیبی هنرمند حوزه گرافیک و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران نیز بیان کرد: غافلگیر شدم از دیدن این بنا در این منطقه از تهران و فکر کردم، می‌شود اینجا را با کارهای درجه یک طراحان ایرانی آراست که اگر این آثار اینجا را بیاراید، سطح این مجتمع فرهنگی هنری و این منطقه ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی افزود: قباد شیوای ایرانی، قباد شیوایی است که در آمریکا درس خوانده و از طراحان برجسته آمریکایی کار آموخته است. او می‌توانست غربی‌ترین باشد اما حالا ایرانی ترین است و این برای ما درس بسیار بزرگی است. کسی که در غرب درس خوانده غیر از اینکه ایرانی است و متواضع، می بینیم که چقدر شعر، رنگ و زندگی در کارهای این استاد بزرگ موج می‌زند. وقتی من داشتم به اینجا می‌آمدم یک لحظه با خودم فکر کردم که چقدر مسیر طولانی است اما پیش خودم گفتم هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. قطعا اینجا هندوستان نیست اما قباد شیوای ایرانی طاووس گرافیک ایران است.

در ادامه قباد شیوا گفت: وظیفه خودم می‌دانم از بخش هنری سازمان فرهنگی هنری تشکر کنم که اسم من را برای این گالری انتخاب کرده‌اند و از خانم پاشایی که بسیار زحمت کشیده‌اند ولی از همه بیشتر برای حضور شما عزیزان در این مکان خوشحال هستم.

گالری «قباد شیوا» به مناسبت هفتاد و هفتمین زادروز قباد شیوا پنجشنبه ۲۶ بهمن افتتاح شد و قباد شیوا شمع هفتاد و هفت سالگی خود را همزمان با افتتاح این گالری فوت کرد.

 


image 
imageimageimage