انتشار فراخوان معرفی تصویرگران جوان ایرانی به براتیسلاوا

فراخوان انتخاب و معرفی تصویرگران جوان ایرانی برای شرکت در کارگاه تصویرگری دوسالانه‌ی براتیسلاوا از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران ایران منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فراخوان به منظور انتخاب مناسب‌تر تصویرگران شرکت‌کننده در این رویداد بین‌المللی برای شرکت در کارگاه آموزشی تصویرگری دوسالانه‌ی براتیسلاوا منتشر شده است.

بر اساس این گزارش در فراخوان معرفی تصویرگران جوان ایرانی به براتیسلاوا از تصویرگران با سن کم‌تر از 30 سال و مسلط به زبان انگلیسی دعوت شده است تا آمادگی خود را برای شرکت در این کارگاه، با ارسال مشخصات و نمونه کارهای تصویرگری خود به بخش کتاب اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون اعلام کنند.

انتخاب و معرفی تصویرگران ایرانی برای شرکت در کارگاه تصویرگری دوسالانه‌ی براتیسلاوا با نظر مشترک سه سازمان و انجمن تخصصی کودک و نوجوان صورت می‌گیرد و آخرین مهلت برای ارسال آثار و مشخصات علاقه‌مندان 30 آذر 97 تعیین شده است.

در همین حال پس از بررسی‌های لازم از میان علاقه‌مندان یک یا دو تصویرگر برای اعزام به این کارگاه انتخاب می‌شوند.

فراخوان شرکت در کارگاه تصویرگری دوسالانه‌ی براتیسلاوا در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی www.kanoonnews.ir قابل دسترسی است.

بر اساس این گزارش کارگاه آموزشی برای تصویرگران کشورهای درحال توسعه از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا BIB است که هر دو سال یک بار در شهر براتیسلاوا، پایتخت جمهوری اسلواکی، برگزار و در آن آثار تصویرگران کتاب‌های کودکان به نمایش گذاشته می‌شود.

این کارگاه به عنوان بنیان‌گذار آن یعنی «آلبین برونوفسکی» نام‌گذاری شده است و دوره بعدی آن نیز در تاریخ 28 مهر تا 3 آبان 1398 در شهر براتیسلاوا برگزار خواهد شد.

نمایشگاه براتیسلاوا همگام با اهداف یونسکو، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا، هر دو سال یک‌بار امکان رویارویی تصویرگران با یک‌دیگر و شرایطی را برای ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌کند.

از وزارت فرهنگ جمهوری اسلواکی، کمیسیون ملی یونسکو در اسلواکی و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان Bibiana به عنوان برگزار کنندگان و حمایت‌کنندگان مالی این جشنواره نام برده شده است