انسان‌ها و دیوها

تصويرگرى كتاب كودك، هنرى جذاب و در عين حال دشوار است. هنرى كه خلاقيت، ذوق و كودكانگى روح طراح را مى‌طلبد تا موفق به برقرارى ارتباط با مخاطب كم سن و سال خود بشود.
اين كه معيار و محك يك تصويرگرى خوب و زيبا چيست و چه المان‌هايى يك تصوير را براى كودك جذاب مى‌سازد، بحث جداگانه‌اى مى‌طلبد؛ اما يقيناً “سادگى در عين پايبندى به اصول زيبايى شناسانه” مهم‌ترين عنصر يك تصويرسازى خوب كودك است.

جادوى شكل و رنگ و فرم، كودكان را به سوى خود جذب مى‌كند، دنياى خلاقيت آن‌ها را گسترده و به رؤياهايشان پر و بال مى‌دهد. همه‌ى اين‌ها در نهايت، توانایی‌هاى ذهنى و ادراكی كودك را افزايش داده و او را به سوى رشد و بالندگى بيشتر سوق مى‌دهد.
آثار سيد حسن موسوى، تصويرگر جوان ايرانى كه سعى دارد در آثارش از عنصر خلاقيت استفاده كند در همين راستاست. او سعى نموده تجربه‌هاى جديدى را به دنياى ذهن كودك بشناساند. تصويرسازى‌هاى او بر پايه‌ى توجه به فرم‌هاى زيباشناسانه و تركيب رنگ‌هاى تند و گرم بنا شده‌اند.

حسن موسوى متولد ١٣٦٢ و فوق ديپلم گرافيك است.چندين سال است كه به صورت ويژه مشغول تصويرسازى كتاب هاى كودكان بوده و برگزيده‌ى چندين جشنواره‌ى معتبر داخلى و خارجى نیز مى‌باشد.حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های گروهی از جمله: براتیسلاوا اسلواکی، بولونیا ایتالیا، شارجه، موزه ایتاباشی ژاپن، مونیخ آلمان، بلژیک و گالری آرت لب بیروت، مجموعه ای از فعالیت‌های وی در سال گذشته در این عرصه است.
هدف نهايى او در تصويرگرى، خلق جهانى نو براى كودكان است تا كودك در مواجهه با اين جهان تازه به وجد بيايد.

با هم به تماشاى مجموعه تصويرسازى‌هاى او براى كتاب “انسان‌ها و ديوها” که قرار است توسط انتشارات منادی تربیت منتشر شود مى نشينيم. این کتاب، داستان پیرمرد ماهی‌گیر فقیری است که روزی در هنگام ماهی‌گیری خمره‌ای به تورش می‌افتد که درون این خمره، دیوی است و داستان‌هایی با این دیو برایش رخ می‌دهد…

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10


image 
imageimageimage