انصراف هنرمندان از داوری بخش‌های مختلف جشنواره تجسمی فجر/ به روزرسانی

در پی حادثه بسیار دردناک سقوط هواپیمای اوکراینی و جان باختن تعداد قابل توجهی از هموطنانمان،تعدادی از هنرمندان بخش‌های مختلف  جشنواره تجسمی فجر ضمن ابراز همدردی با این بازماندگان از دبیری و داوری این رویداد انصراف دادند.

به گزارش  روزرنگ دبیر و داوران بخش های گرافیک،کاریکاتور، پوستر و نقاشی جشنواره تجسمی فجر و مدیر هنری این جشنواره از سمت خود استعفا دادند.

در بیانیه دبیر بخش گرافیک این رویداد که در پیج اینستاگرامی خود منتشر کرده بود آمده است:

«رنج از حد توان‌مان افزون شده! در شرایط فعلی نه تاب ادامه دادن داریم و نه توان خاموش نگریستن. از این رو ما دبیر و داوران بخش گرافیک جشنواره‌ی فجر، با احترام به روح درگذشتگان فجایع چندماه اخیر و با پوزش از کسانی که در این مدت به خاطر ما در این جشنواره شرکت کرده بودند، انصراف خود را از ادامه همکاری در این‌جشنواره اعلام کرده، آرزوی روزهای بهتری برای ایران عزیزمان داریم.»

به روزسانی خبر:

موج تحریم بخش های مختلف جشنواره فجر شاید با پیام ویدیویی مسعود کیمایی کارگردان سینما که در پیام خود اعلام کرد از حضور فیلمش در جشنواره فجر انصراف داده شدت گرفته است.

در این راستا 16 گروه از شرکت کنندگان بخش دیگر گونه ای اجرایی جشنواره تئاتر فجر، جمعی از کارتونیست ها و طنز نویسان ایران، پایگاه تحلیل خبری سینمافا، عوامل و دست اندرکاران گروه های نمایشی زیادی همچون تئاتر مکبث،قصر موروثی خاندان فرانکشتاین و نمایش پروانه الجزایری، نمایش آواز قو، نمایش مشق شب و   همچنین هیئت داروان بخش عکس جشنواره تجسمی فجر به صورت دسته جعی از حضور در این جشنواره استعفا دادند.

 

 

 

 


image 
imageimageimage
    1. الان چه کسی داره از طرف همه داوران بیانیه صادر میکنه؟
      شما که ادعای صداقت دارید شما دیگه چرا؟

    2. تا جایی که خبر دارم هزاران هنرمند به خاطر این عزیزان برای شرکت در جسنواره از شهرستان‌ها عازم تهران بودند که با این انصراف در حال بازگشت هستند.

      1. هزاران هنرمند عازم تهران بودند که چه کنند؟!
        تا جایی که خبر دارم شرکت در این جشنواره از طریق سایت است!

  1. این داورها با سیاست گذاری دولتی انتخاب شدن با سیاست هم انصراف دادند، امیدوارم به انتخاب راه فردی احترام بذاریم. مسیر تجسمی کشور وابسته به فرد نبوده و نیست.

  2. کمترین کاری که در برابر این جنایت می شد کرد. همین بود، در برابر اشتباه غیر انسانی، در برابر دروغ و پنهان کاری، در برابر افتضاح نه اشتباه، در برابر وجدان، در برابر مظلومیت کودکان از دست رفته، در برابر پدران و مادران داغدار، در برابر کوه غم و اقیانوس ماتم.

    1. چیزی که بده ،بده یه شبه خوب نمیشه و بالعکس
      چطور قبل این اتفاق برای داوری و دبیر بودن این جشنواره سر و دست میشکوندین…الان بد شده؟؟؟واقعا چرا؟؟

  3. روی صحبتم به تمامی دبیران و داوران محترم
    ما هنوز زنده ایم…زحمات چندین ماه و چندین ساله ی افراد رو نادیده میگیرین و میگین تمام؟؟؟ما نیستیم؟؟؟خیلیا به حضور شما تو این جشنواره دل خوش بودن…
    لااقل به خاطر تمام افرادی که زحمت کشیده بودن میموندین…
    الان با کناره گیری شما همه چی درست میشه؟؟
    امیدوارم.

  4. میگن تمام مسافران هواپیما امید و آرزوهای زیادی برای آینده و زندگیشون داشتن.
    دارم فکر میکنم الان ما هم بمیریم آرزوهامون ارزشمند میشه؟تا زنده هستیم اهمیت نداره؟

  5. با سلام. همدردی با مصیبت دیدگان امری بسیار پسندیده است. ولی چیزی که جنبه اعتراضی داشته باشد زمانی معنا و مفهوم دارد که مسئولان از پاسخ گویی طفره بروند. وقتی سرداران ما که نامشان لرزه بر تن دشمن می اندازد می آیند و به خاطر اشتباه نیرویشان همه چیز را گردن می گیرند و می گویند گردنمان از مو باریک تر و هر تصمیمی را پذیرا هستیم، اعتراض چه معنی دارد؟

    1. زیاد تلوزیون دیدن تبهم زاست عزیز من. ۱۷۰ نفر آدم کشته شده به خاطر بی مبالاتی و بی لیاقتی! یه قاتل وقتی قتل رو به گردن می گیره چیکارش می کنن؟ ولش می کنن؟ میگن عمدی نبود؟ چقدر آدم به خاطر قتل غیر عمد سال ها زندانن؟ ۱۷۰ نفر کشتن چقدر مجازات داره؟ لابد اونی که دکمه رو فشار داده متهم اصلیه!!! دست بردار اسدلله! ۳ روز گذشته و طفره رفتن و وقتی همه دنیا فهمیدن اعتراف کردن پس می بینی که معنی داره. همون لحطه که سقوط کرد یه آدم عادی تو اونجا اومد فهمید اونوقت شما ۴۸ ساعت تحقیق کردید تا بفهمید؟! تحقیق چی؟ ۴۸ ساعت گیج بودید که چه گندی زدید!!!

  6. استعفا دادن حق هر داور و دبیری هستش، اما سوال دارم از این همه هنرمند تجسمی که استعفا دادن، چرا اثر طراحی نکردن و نمیکنن!؟ مگر نه اینکه زبان این افراد و حرفشون در کاریکه انجام میدن دیده میشه خب دلسوزی و همدردی و مخالفت با هر موضوعی رو که بهش نقد دارن با طراحی‌نشون بدن…

  7. خبر آمد که با استعفای آقای ابراهیم حقیقی مخالفت شده!!! ای بابا چقدر سریع هنرهای تجسمی را نجات دادند اگر آقای حقیقی نبودند قطعا ما به قهقرا می رفتیم 🙂 روحانی مچکریم

  8. البته این سایت از نظر سیاسی عقب است الا کم کم داره روشن میشه که قطع سیگنال هواپیما کار آواکس های امریکایی بوده وکور کردن سایت پدافند ایران نیز کار جنگ الکترونیک رتش اامریکا !! وهر کس دیگر هم جای اون متصدی شلیک بود که تو رادارش موشک کروزدیده بود شلیک می کرد.پس بی خودی جو ندهید .البته امسال خیلی خوب می شود داورهای جدید بیایند تا فضای تکراری جشنواره ها تغییر کند .پس همان بهتر تکراری ها بروند .

    1. این سایت کاملا هنریه و اصلا سیاسی نیست اصغرجان! شما درست میگی! برو تلویزبون داره خبر میگه شاید بیشتر از کم کم روش بشه!!!

  9. آیا اینها زمانی که آل سعود 7000انسان را عامدانه کشت اعتراض کردند؟ آیا آن هنگام که آمریکا 6 کشور را بخاطر حمله مشکوک به دو برج با خاک یکسان کرد صدایشان درآمد؟ هنر یعنی انسانیت و کسی که در او انسانیت نباشد هنرمند نیست!

  10. واقعاً باید به عقل هنرمندان و کسانی که خود را میهن پرست و ادعای پیشکسوتی در این عرصه را دارند شک کرد . کشته شدن مسافران هواپیمای اوکراینی اشتباه انسانی عنوان شد . در صورتی که هواپیمای آواکس فوق پیشرفته اوکراینی در پنهان توسط آمریکا برای جاسوسی و حمله سایبری به کار گرفته شده بود که متاسفانه با اختلال در رادارهای ایرانی ، سیستم هوشمند پدافند هوایی خودی هواپیما را موشک کروز تشخیص داده و در زمان 10 ثانیه چاره ای جز شلیک نداشته است . همه ایران ناراحت و غم گرفته از این حادثه فاجعه بار شد . آنوقت هنرمندان ما در گوشه و کنار از این کشور ارتزاق می کنند و با وقاحت تمام اینگونه اعتراض کرده واستعفا می دهند. اینان غمگین افکار خودشان هستند نه ناراحت از فاجعه تحمیل شده بر ایران عزیزمان . واقع بین باشید مدعیان هنر ایران!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *