انیمیشن ایرانی برنده جشنواره سن‌دیه‌گو آمریکا شد

انیمیشن کوتاه «من مرزی نمی‌بینم، شما چطور؟» به کارگردانی پرهام مانیان جایزه بهترین انیمیشن در بخش چالش فیلم قرنطینه نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌دیه‌گو آمریکا را دریافت کرد.

 این استاپ موشن سه‌دقیقه‌ای با تکنیک خمیری (clay motion) ساخته شده و موضوع آن همکاری و صلح جهانی برای مقابله با کروناست.

جشنواره بین‌المللی فیلم سن دیه گو/San Diego International Film Festival ۲۰۲۰ از ۱۵ تا ۱۸ اکتبر (۲۴ تا ۲۷ مهر) برگزار شد و هیئت داوران جشنواره، این فیلم را از میان بیش از ۱۱ هزار اثری برگزید که از سوی هنرمندان ۷۵ کشور ارسال شده بود.

بخش فیلم چالش قرنطینه/ Quarantine Film Challenge به عنوان بخشی جنبی در این جشنواره برای سال جاری با همکاری فیلم کنسرسیوم و جشنواره بین المللی فیلم سن دیه‌گو درنظر گرفته شد.

جشنواره فیلم سن‌دیه‌گو به روایت صفحه ویکی‌پدیای این جشنواره از سال ۲۰۰۱ پایه‌گذاری شد و بزرگ‌ترین جشنواره مستقل در کالیفرنیای آمریکاست که پاییز هر سال به همت بنیاد فیلم سن‌دیه‌گو برگزار می‌شود. این جشنواره یک‌دهه بعد از آغاز تغییراتی اساسی کرد و از سال ۲۰۱۲ با مدیریت جدید و برای رقابت با جشنواره‌های مستقلی مانند ساندنس/ Sundance و تریبیکا/ Tribeca به کار خود ادامه داد.

این جشنواره در سال جاری برای هماهنگی با شرایط همه‌گیری عالم‌گیر کرونا ضمن کوتاه کردن روزهای برگزاری از شش روز به چهار روز، تجربه جدیدی را برای علاقه‌مندان به سینما رقم زدند و بخش‌های نمایشی جشنواره را به صورت سینماخودرو و مجازی برگزار کردند. این جشنواره در سال جاری میزبان ۱۱۵ فیلم از ۶۰ کشور جهان از جمله فیلم های مستند، کوتاه و داستانی بود.