اهمیت دکمه‌های «کال تو اکشن» در تبلیغات بنری

اگر مشتری بر روی بنر شما کلیک نکند، به این معنی است که علاقه‌ای به آن ندارد. به همین ‌دلیل است که باید در بنرهای تبلیغاتی خود دکمه کال تو اکشن قرار دهیم. قرار دادن این دکمه‌ها برای  جلب توجه و دعوت به یک عمل از سوی کاربر است.

قبل از اینکه مستقیماً به اهمیت آن بپردازیم، قصد داریم برخی تعاریف، نکاتی درباره متن بنر، اندازه، رنگ و موقعیت دکمه کال تو اکشن را برای شما بیان کنیم.

تعریف دکمه کال تو اکشن

“کلماتی که خواننده، شنونده یا بیننده پیام تبلیغاتی را ترغیب به اقدامی فوری می‌کنند، مانند “اکنون”، “اکنون تماس بگیرید” یا “اینجا کلیک کنید.” . تبلیغات و ساخت بنر بدون دکمه‌های کال تو اکشن مانند کاری ناقص و ناکارآمد تلقی می‌شود. “(فرهنگ لغت تجارت)

1- متن یا پیام مربوط به دکمه کال تو اکشن

در مورد آنچه از مشتریان می‌خواهید و انتظار دارید، فکر کنید. آن چیزی که از مشتریان خود می‌خواهید مطمئنا خرید محصولات شما، پیوستن به شما و در نهایت انجام عملی در راستای کسب و کار شماست. بنابراین سعی کنید متن را بدون هیچ گونه مانعی مرتبط با خواسته‌های مشتریان خود نگه دارید.

طراحی دکمه کال تو اکشن باید واضح باشد و احساس فوریت را نشان دهد. همچنین هنگام طراحی بنر و بنر گیف برای جنبه تبلیغاتی، از پیامی که می‌خواهید با بنر خود ارسال کنید یا عملی که می‌خواهید با استفاده از دکمه کال تو اکشن به آن برسید، آگاه باشید. 

شما باید برای مشتری مزایایی ایجاد کنید تا آنها روی دکمه‌های شما کلیک کنند. به عنوان مثال، اگر مستقیماً با استفاده دکمه “همین الان خرید کنید” مشتری را، بدون ارائه آزمایشی یا نمونه، مجبور به خرید کنید، نرخ بانس ریت وب‌سایت شما 84 درصد افزایش می‌یابد و مشتریان تمایل به ترک صفحه وب‌سایت شما پیدا می‌کنند.

حتی اگر دکمه کال تو اکشن خوبی نیز در بنر تبلیغاتی خود گذاشته باشید، باید چیزی که مردم نیاز به شنیدن آن دارند و حس کنجکاوی آنها را برمی‌انگیزد را، غیر منتظره بیان کنید و مطمئن شوید که اطلاعات صحیحی را به مشتری ارائه می‌دهید.

در اینجا چند نمونه از دکمه‌های کال تو اکشن در بنرهای تبلیغات آورده شده است:

2- اندازه یا شکل دکمه

مشتریان شما نباید بعد از پیدا کردن دکمه کال تو اکشن، به دنبال مرحله بعدی باشند. پیدا کردن دکمه کال تو اکشن در بنر باید آسان باشد، اما نباید آن‌قدر بزرگ هم باشد که کاربر را از آنچه در وب‌سایت خود تبلیغ می‌کنید و می‌فروشید، منحرف کنید. سعی کنید با قرار دادن مقدار کمی فضای سفید یا ایجاد مرز تمیز، از درهم و برهمی بیش از حد در طراحی بنر تبلیغاتی جلوگیری کنید. شکل دکمه همچنین می‌تواند نقش بزرگی در طراحی بنر بی‌نقص داشته باشد. ما نمی‌توانیم به شما بگوییم که کدام شکل برای بنر شما مناسب است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر دو شکل را آزمایش و بررسی کنید و در نهایت آن مدلی را انتخاب کنید که عملکرد بهتری برای شما دارد.

بیشتر مردم تا به امروز دکمه‌های کال تو اکشن را به شکل مستطیل مشاهده کردند. سال‌ها پیش دکمه‌های مستطیل شکل به دنیای دیجیتال معرفی شدند و مردم از عملکرد آنها و نحوه کار با آنها مطلع هستند و می‌دانند بعد از کلیک روی آنها چه اتفاقی می‌افتد.

مزایای استفاده از گوشه‌های گرد یا دایره‌ای برای دکمه‌های کال تو اکشن (CTA):

  • گوشه‌های گرد توجه را به سمت دکمه و به سمت محتوای داخل دکمه جلب می‌کند. لبه مربع درست برعکس لبه گرد، توجه را به سمت خارج از دکمه جلب می‌کند و کاری می‌کند تا تمرکز از موضوع پرت شود.
  • استفاده از گوشه‌های گرد باعث سروسامان دادن به ناخودآگاه کاربر می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که ناخودآگاه ما “برنامه ریزی شده” برای دور شدن از لبه‌های تیز در طبیعت است، زیرا آنها را یک تهدید احتمالی می‌دانیم.
  • دیدن آنها تلاش کمتری می‌طلبد.

به گفته مهرداد سلطانی مدیر وب‌سایت کادرنو:
“یک دکمه مستطیل شکل با لبه‌های تیز در بنر تبلیغاتی و بنر گیف در حقیقت تلاش بیشتری برای شناخت اجزای آن نسبت به نمونه بیضی شکل آن می‌خواهد. گودی مرکزی چشم ما حتی در ضبط اشکال دایره شکل حتی سریع‌تر عمل می‌کند. “

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بیشتر طراحان و تبلیغ کنندگان از طراحی مسطح استفاده می‌کنند. حتی گوگل نیز طراحی دکمه خود را به شکل مسطح تغییر داده و آن را به روز کرده است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای طراحی دکمه کال تو اکشن خود در بنرهای تبلیغاتی، بنرهای گیف و بنرهای استاتیک از یک طرح مدرن و یکنواخت استفاده کنید. این را هم مطمئنا از قبل می‌دانید که طراحی آنها باید کاملا ساده و در عین حال گیرا باشد.

در اینجا چند نمونه از CTA ها با متن و اندازه متفاوت آورده شده است.

3- رنگ

استفاده از رنگ مناسب برای دکمه CTA بسیار مهم است زیرا هر رنگ یک احساس یا روحیه متفاوت را تحریک می‌کند. به عنوان مثال، به گفته آمازون، آنها با استفاده از یک دکمه نارنجی در وب‌سایت خود فروش بیشتری را تجربه کردند.

همچنین روانشناسان می‌گویند بهتر است از رنگ قرمز برای جلب توجه استفاده شود. برای بهتر نتیجه گرفتن در مورد رنگ‌ها بهتر است که رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید که کدام رنگ برای مشتریان شما بهتر عمل می‌کند.

 

4- موقعیت مکانی

دکمه کال تو اکشن باید در جایی قرار بگیرد که در بیشتر مواقع بیشترین اقدام کاربران در آنجا صورت می‌پذیرد. محل CTA می‌تواند بسیار زیرکانه انتخاب شود زیرا به چندین عامل از جمله، هدف بنر، قصد بازدید کننده و پیچیدگی آنچه ارائه می‌دهید، بستگی دارد. اما بیشتر وب‌سایت‌ها از دکمه کال تو اکشن در سمت راست وب‌سایت و بنرهای خود استفاده می‌کنند.

سرانجام، اهمیت دکمههای کال تو اکشن در تبلیغات بنری

دکمه‌های کال تو اکشن می‌توانند عملکردهای مختلفی را ارائه دهند. اما با همه اینها، “دکمه کال تو اکشن” کمی مبهم است. معنای اصلی این است که بازدید کننده با مشاهده و کلیک بر روی آن به سمت وب‌سایت شما هدایت شود. این هدایت می‌تواند منجر به اضافه کردن محصولی به سبد خرید، دانلود کردن چیزی، درخواست اطلاعات یا هر چیز دیگری باشد.

در پایان، از آنجایی که دکمه‌های کال تو اکشن (CTA) دارای چنین اهداف متنوعی هستند، هنگام طراحی آنها در بنر گیف و بنرهای تبلیغاتی باید توجه زیادی به هدفی قرارگیری دکمه داشته باشید.

نوع سایت، بازار هدف و اقدام مورد نظر همگی می‌توانند در چگونگی طراحی دکمه کال تو اکشن به بهترین شکل نقش داشته باشند.

مطلب ارسالی توسط: مهرداد سلطانی


image 
imageimageimage