اپلیکیشن گوگل گو برای سراسر جهان منتشر شد: ساده، سبک، جست‌وجوی زنده بدون اینترنت

امروز اپلیکیشن Google Go، نسخه سبک اپلیکیشن جست‌وجوی گوگل برای تمام کاربران اندرویدی در سراسر جهان منتشر شد.

گوگل گو اولین بار در سال ۲۰۱۷ و پس از چندین ماه آزمایش نسخه بتا، عرضه شد. این اپلیکیشن برای استفاده در برخی کشورهای عمدتا دارای سرعت اتصال اینترنت پایین یا گوشی‌های سبک اندرویدی طراحی شده بود و دسترسی سراسری نداشت.

اپلیکیشن Google Go هم مانند بسیاری از برنامه‌های نسخه «لایت» (Lite) که برای بازارهای نوظهور و کم توان از نظر مالی و سرعت اینترنت ساخته شدند؛ فضای کمی روی گوشی اشغال می‌کند (در نسخه فعلی فقط ۷ مگابایت) و دارای برخی قابلیت‌های آفلاین است تا کاربرانی که به اینترنت پرسرعت موبایل دسترسی ندارند؛ تحت فشار قرار نگیرند.

گوگل مدعی است نتایج جست‌وجو در این نرم‌افزار طوری بهینه‌سازی شده است تا ۴۰ درصد اطلاعات روی گوشی ذخیره و به طور آفلاین در دسترس باشند.

اما اپلیکیشن گوگل گو فراتر از یک نرم‌افزار جست‌وجوی وب است و قابلیت‌های دیگری مانند جست‌وجوی موضوعی، جست‌وجوی صوتی، تصویر و گیف دارد. به راحتی می‌توان میان زبان‌های مختلف سوئیچ کرد یا اینکه یک صفحه وب را با صدای بلند و از طریق هوش مصنوعی گوش داد.

اپی برای خواندن و ترجمه متن‌ها

گوگل در کنفرانس Google I/O بهار امسال اعلام کرد اپلیکیشن لنز (Lens) را هم به گوگل گو اضافه خواهد کرد.

اپلیکیشن لنز به کاربران اجازه می‌دهد دوربین گوشی هوشمند خود را به طرف یک شی واقعی گرفته تا اطلاعات مربوط به آن را دریافت کنند. از دیگر کاربردهای گوگل گو می‌توان به خواندن و ترجمه متن‌ها اشاره کرد.

به گفته گوگل، قابلیت اپ لنز تنها ۱۰۰ کیلوبایت حجم به کل برنامه گوگل گو اضافه می‌کند ولی نسخه قبلی گوگل گو ۵ مگابایت بود که اکنون به ۷ مگابایت رسیده است.

پیش از این، اپ گوگل گو فقط در چند کشور خاص قابل نصب و استفاده بود. تا کنون این اپ ۱۷.۵ میلیون بار نصب شده است که هند با ۴۸ درصد، اندونزی با ۱۶ درصد، برزیل با ۱۴ درصد، نیجریه با ۶ درصد و افریقای جنوبی با ۴ درصد بیشتری کاربر اندرویدی را داشتند.

همان‌طور که گفتیم، اپلیکیشن گوگل گو یکی از اپ‌های سبک یا اصطلاحا لایت بازار است.

در حال حاضر، کاربران دستگاه‌های اندرویدی در سراسر جهان می‌توانند نرم‌افزار سبک گوگل گو را از پلی‌استور دانلود و نصب کنند.

منبع


image 
imageimageimage