برندگان جهانی جایزه عکاسی سونی ۲۰۲۱ را ببینید

برندگان بخش حرفه‌ای جهانی جایزه عکاسی سونی ۲۰۲۱ معرفی شدند.  برنامه این جشنواره برای حمایت و تجلیل از استعدادهای عکاسی محلی از ۶۳ کشور و منطقه در سراسر جهان تهیه شده است. تمام تصاویر وارد شده به مسابقه برای یک جایزه ملی در نظر گرفته می‌شوند.
برگزارکنندگان این رویداد جهانی ماموریت خود را به نمایش در آوردن آثار عکاسان در هر سنی و با هر توانایی اعلام کرده‌اند تا آنها صدای جهانی داشته باشند.

برندگان امسال چه کسانی بودند

کریگ ایستون به دلیل ارائه مجموعه‌ای که ارائه کننده جوامع شمال انگلستان بود، جایزه عکاس سال را از آن خود کرد.

جایزه عکاسی سونی

آقای ایستون که یک عکاس مستند از بریتانیاست، جایزه اول را در بخش پرتره دریافت کرد.

او این پروژه را با همکاری عبدالعزیز حافظ، نویسنده و استاد دانشگاه انجام داد. هدف از این پروژه بررسی نمایندگی و نمایش نادرست جوامع درشمال انگلستان با تمرکز بر محله‌ای در بلکبرن در ناحیه لانکشایر بود.

این پروژه به موضوعات محرومیت اجتماعی، مسکن، بیکاری و مهاجرت و همچنین تاثیر سیاست خارجی گذشته و حال پرداخته است.

جایزه عکاسی سونی

 

جایزه عکاسی سونی

 

مجید حجتی از ایران جایزه بخش چشم انداز را به خاطر ارائه مجموعه کارهایی به نام ” محله‌های خاموش” بدست آورد.

برندگان مسابقات آزاد، دانشجویی و جوانان به همراه سایر برندگان در بخش‌های حرفه‌ای هم معرفی شدند.

جایزه عکاسی سونی

 

در بخش آزاد برنده امسال تاماری کودیتا از زیمبابوه بود. او پرتره‌ای از یک زن جوان در پوششی از دوره ویکتوریا را به این مسابقات ارائه کرده بود که یکی از ظروف سنتی آشپزی را در دست دارد.

خانم کودیتا گفته: “این ادای احترام به موجود معاصر است که ریشه در تاریخ نیز دارد.”

جایزه عکاسی سونی ۱

 

کنراد هاینس تورلیگ از آکادمی طراحی و عکاسی استالنباش در آفریقای جنوبی برنده بخش دانشجویی این دوره از مسابقات به خاطر ارائه مجموعه “کشاورزان جوان” شد.

این پروژه کنکاشی در چالش‌های مربوط به خشکسالی و ایمنی و بحث‌ها در مورد مالکیت زمین است که نسل بعدی کشاورزان آفریقای جنوبی با آن روبرو هستند.

جایزه عکاسی سونی ۲

 

جایزه عکاس جوان به پوبارون باسو ۱۹ ساله از هند به خاطر ارائه تصویری به نام “از واقعیت فراری نیست” تعلق گرفت. او در این تصویر از سایه‌هایی قفس مانند در پشت پرده‌ها برای انتقال حس گرفتار شدن، استفاده کرده است.

جایزه عکاسی سونی ۳

 

توماس وسلکا از جمهوری چک جایزه بخش معماری این دوره را بدست آورد. او عکس‌هایی از یک پایگاه نظامی سابق که به محل سوزاندن حیوانات خانگی تبدل شده، به این مسابقات ارائه کرده بود.

جایزه عکاسی سونی ۴

 

مارک همیلتون گروچی از بریتانیا به خاطر ارائه مجموعه تصاویری ویرایش شده از آزمایشگاه ناسا برنده بخش خلاقیت این دوره از مسابقات شد.

جایزه عکاسی سونی ۵

 

جایزه بخش مستند به ویتو فوسکو از ایتالیا تعلق گرفت او مجموعه‌ای عکس از گلهای پیرتروم کنیا ارائه کرد که به عنوان یک حشره‌کش طبیعی عمل می‌کنند.

جایزه عکاسی سونی ۶

 

سیمون ترامونته از ایتالیا جایزه بخش محیط زیست را بدست آورد.

sony

 

لورا پاناک از بریتانیا با ارائه تصاویری از پروژه های شخصی جایزه بخش گزیده آثار یک هنرمند را بدست آورد.

او گفته: “معتقدم که تصاویر نیاز به جذب و برانگیختن احساسات را دارند، بنابراین با هر فریمی که می گیرم عناصر درون قاب و خارج ازآن را درنظر می‌گیرم.”

sony

 

آناس آلخاربوتلی با مجموعه‌ای تحت عنوان “ورزش و سرگرمی به جای جنگ و ترس” جایزه بخش ورزش را بدست آورد.

این پروژه یک مدرسه کاراته را در نزدیکی شهر حلب در سوریه نشان می‌دهد که هدفش کمک به کودکان برای غلبه با آسیب‌های ناشی از جنگ است.

sony

 

پیتر الولد از هلند برنده جایزه بخش حیات ساکن شده است.

او گفته برای این پروژه از اشیاء معمولی مانند ظروف شیشه‌ای، میوه‌ها و گل‌ها استفاده کرده و با به کارگیری تکنیکی آن ها را به اشیایی خارق العاده تبدیل کرده است.

sony

 

لوئیس تاتو از اسپانیا برنده حیات وحش و طبیعت برای ارائه مجموعه عکس‌هایی تحت نام “حمله ملخ ها در آفریقای شرقی” شده است.

سازمان جهانی عکاسی سونی در سال 2007 تاسیس شد. هدف این سازمان بالا بردن سطح ارتباطات در مورد عکاسی در سراسر جهان ، از طریق برگزاری  نمایشگاه ها ، جوایز و مسابقات در طول سال است. ماموریت این نهاد  پشتیبانی از عکاسان سراسر جهان و نشان دادن آثار آنها و همچنین کمک به پرورش هنر عکاسی در مقیاس جهانی است.