برگزیدگان مسابقه بسته بندی انعطاف پذیر در سال ۲۰۱۷

انجمن بسته‌بندی انعطاف‌پذیر (FPA) برندگان جوایز شصت‌و‌یکمین رقابت سالانه دستاوردهای بسته‌بندی انعطاف‌پذیر را اعلام‌نمود.کارهای برنده در مراسم شام‌خوشامدگویی و مراسم جشن جوایز دستاوردهای بسته‌بندی انعطاف‌پذیر برگزارشده در روز چهارشنبه، اول مارس، به‌همراه نشست سالانه FPA در سال ۲۰۱۷ در محل و باشگاه Boca Raton، FL، معرفی‌شدند.
امسال، ۷۵ بسته‌بندی از کل ۱۵۲ کار ورودی در رقابت ارائه‌ شده‌اند ( برخی از بسته‌بندی‌ها به چندین گروه واردشدند). نوزده بسته‌بندی مفتخر به دریافت جوایز دستاوردها در گروه‌های مختلف شدند.

قضاوت‌کردن
داوران مسابقه امسال شامل Eric Fish، سردبیر، مجله بسته‌بندی انعطاف‌پذیر؛ دکتر Robert Kimmel, دکترای علوم، استادیار،رئیس مرکز بسته‌بندی انعطاف‌پذیر (CEFPACK), دانشگاه Clemson، و دکتر Michael Richmond، مدیرعامل، مشاور راه‌حل‌های بسته‌بندی، HAVI بودند. طبق گفته Richmond ” این چیزی بیش از یک‌سال است. نوآوری بیشتر، پایداری بیشتر، محصولات غیرخوراکی بیشتر و راه‌حل‌های جامع‌تر وجود‌دارد”.
پایداری همچنان به تمرکز بر روی کاهش لایه‌ها و تنزل ضخامت به منظور کاهش حجم کلی مواد تعدادی از کالاهای ورودی ادامه‌می‌دهد. چندین کالای ورودی به این موضوع اشاره دارند که چگونه بسته‌بندی انعطاف‌پذیر می‌تواند به کاهش زباله‌های مواد‌غذایی کمک‌کند.
افزایش در تعداد کالاهای ورودی مربوط به صنعت بهداشت‌و‌درمان وجود‌داشت که یک نوع نوآوری هم برای کاهش مواد و هم استفاده کارآمدتر از مواد را به‌نمایش‌می‌گذاشت. این کالاهای ورودی تیاز به ضدعفونی‌کردن و راحتی مشتریان داشت.
تعدادی از این کالاهای ورودی انتقال محصولات قبلی بسته‌بندی‌شده در ظروف سخت به بسته‌بندی انعطاف‌پذیر را به‌صورت برجسته‌ نشان‌دادند.
در اینجا نگاهی به برخی از برترین برندگان می‌اندازیم:

بالاترین جایزه دستاوردها
بالاترین جایزه دستاوردها توسط داوران درصورت داشتن بسته‌بندی کلاً عالی، ویژگی قابل‌توجه در کلیه طبقات جایزه، و بیشترین مشارکت در پیشرفت صنعتی مورد ارزیابی‌قرار‌گرفتند.
دستور‌العمل آماده‌سازی کیسه رب‌گوجه‌فرنگی Hunt
تولید‌کننده: شرکت `
دستور‌العمل آماده‌سازی کیسه‌های Hunt یک قوطی رب‌گوجه‌فرنگی رایج جدید با اندازه ۶ اونس ایجاد‌کرده‌است. رب‌گوجه‌فرنگی جدید در کیسه راحتی بی‌سابقه‌ای را اندازه‌گیری شده به اندازه ۲ قاشق‌غذاخوری در هر کیسه ارائه می‌دهد.
مصرف‌کنندگان به‌سادگی ان را پاره نموده، آن را پخش می‌کنند، و بدون هیچ اتلاف اضافه‌ای آن را به بیرون پرت می‌کنند. فیلم‌های مانع پیشرفته BPA-free در مقابل فرآیند اسیدی رب‌گوجه و پر‌کردن داغ بسته‌ها مقاومت می‌کنند، عمر مفید یکساله ارائه نموده و افزایش پایداری قابل‌توجهی نسبت به قوطی‌ها عرضه‌می‌نماید. گرافیک باطراوت و پویای آن بین مزایا و کیفیت برند مشروع Hunt و مصرف‌کنندگان ارتباط برقرارمی‌کند.
علاوه‌بر اینکه بالاترین جایزه دستاوردها را به‌دست آورده، این کیسه‌ها همچنین جایزه طلایی Bemis برای ترویج استفاده از بسته‌بندی انعطاف‌پذیر بسته‌بندی ممتاز، و پایداری راکسب نموده‌است، همچنین جایزه نقره‌ای برای چاپ و اثری ماندگار در قفسه‌ها را نیز کسب کرده‌است.
جایزه طلای دستاوردها / شش بسته‌بندی زیر جایزه طلا را از میان سایر محصولات به‌دست آورده‌اند:

 

Amcor’s Fortis
تولید‌کننده: Amcor Flexibles
Amcor Flexibles جایزه طلا رابرای نوآوری‌های فنی Amcor’s Fortis، برای ثبت اختراع در کیسه‌‌پزشکی Breather استفاده‌شده برای اقلام استریل‌شده پیش از استفاده در اتاق‌های‌عمل و سایر محیط‌های پزشکی کسب‌نموده‌است. طراحی Fortis هم برای ماده و هم برای کیسه منجر به ایجاد یک بسته‌بندی قدرتمندتر مقاوم در برابر آسیب‌دیدگی، و پاکیزه‌تر شده‌است. Fortis همچنین تجربه کاربری بهبود‌یافته‌ و کاهش اثرگذاری بر روی محیط‌زیست را فراهم‌نموده‌است. Fortis قوی، سریع، ایمن– و نسل بعدی کیسه‌‌پزشکی Breather است.

بسته‌بندی‌های تبلیغاتی با دریافتی پول در کیسه‌های Cape Cod
تولیدکننده: Printpack
Printpack جایزه طلا برای چاپ و اثری ماندگار در قفسه‌ها برای بسته‌های چیپس Cape Cod را به‌دست‌آورد. Cape Cod کیسه‌های قرعه‌کشی نقدی اخیر خود را با تغییر در گرافیک بسته‌ها ایجاد و روانه بازار نموده‌است. در ظاهر کیسه‌های معمولی Cape Cod عکس کتل‌چیپس در قسمت جلو و مرکز بسته بود، اما برای این نوع‌پیشرفته، شرکت نیمه پایین کیسه را با طلا، کیسه پول‌فلزی یا دلار آمریکا پر‌می‌کند. این بسته‌بندی علاقه، کنجکاوی را ایجاد‌نموده و قفسه‌ها را با ترکیب فیلم مات با عناصر فلزی را جذابتر می‌نماید.

شامپوی Clinic Plus قوی و سلامت طولانی
تولیدکننده: Paharpur 3P
Paharpur 3P جایزه طلا را برای پایداری و جایزه نقره را برای ترویج استفاده از بسته‌بندی انعطاف‌پذیر را برای این شکل از کیسه ایستاده فواره‌ای، که یکی از انواع کیسه در بخش مراقبت‌های بهداشتی است دریافت‌نموده‌است. این بسته‌بندی به کاربر احساسی را در زمان استفاده از بطری به خاطر شکل آن و شباهتش به بطری‌های موجود ایجاد‌می‌نماید. به‌عنوان گزینه‌ای برای مقرون‌به‌صرفه‌بودن، این بسته‌بدی به برند/محصول کمک‌می‌کند تا به مناطق روستایی هند برسد. این کیسه‌های ایستاده همچنین در استفاده بهتر از فضا در طول حمل‌ونقل و در قفسه‌نمایش در بازار کمک‌می‌کند. توزیع‌کننده فواره‌ای خاص نیازمند کمیت برای کاربر نهایی، و اجتناب از ضایعات تولید است.

گوشت‌کبابی Nudges برای غذای سگ، ۵ اونسی.
تولیدکننده: شرکت بسته‌بندی آمریکایی
شرکت بسته‌بندی آمریکایی جایزه طلا را برای چاپ و اثری ماندگار در قفسه‌ها برای کیسه‌های غذای‌سگ خود دریافت‌نمود. ظاهر کیسه‌های ایستاده Nudges کیفیت بالای چاپ‌فلکسو به منظور افزایش گرافیک واقع‌گرایانه را به نمایش می‌گذارد. چاپ بالا و انتها بهترین جزئیات را ارائه‌می‌دهد و ظاهر شفاف محصول برای نشان دادن محصول درون بسته استفاده می‌شود.
رنگ‌های آرامش‌بخش بیرونی و یک سگ آراسته به‌راحتی ارتباطی عاطفی با صاحبان حیوانات‌اهلی ایجاد‌می‌کند و آنها را تشویق به خرید این غذای‌سگ سالم می‌کند.

کیسه تکان‌دهنده
تولید‌کننده: شرکت با مسئولیت‌محدود گرافیک‌های دقیق رنگ و شرکت فناوری‌های تخصصی بسته‌بندی، یک شرکت کاملاً تابعه.
شرکت با مسئولیت‌محدود گرافیک‌های دقیق رنگ و شرکای آن، و شرکت فناوری‌های تخصصی بسته‌بندی، جایزه طلا را برای ترویج استفاده از بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و برای بسته‌بندی عالی برای تغییر کیسه‌ای است که حاوی مواد دانه‌ای و گرانول است کسب‌کرده‌است. کیسه تکان‌دهنده یک ابزار توزیع پیشرفته برای استفاده محصولات گرانولی است. ظاهر آن شامل یک نبشی اندازه‌گیری‌شده، زیپ قابل بستن مجدد، و یک دسته سنگین است. آن همچنین دارای ویژگی‌های عالی ایستادگی برای به‌حداکثر‌رساندن ارائه در خرده‌فروشی‌ها است.

بسته‌بندی گل‌اینترنتی بدون آب
تولید‌کننده: شرکت فلکس فیلم (آمریکا)
شرکت فلکس فیلم (آمریکا) برنده دو جایزه طلا و دو جایزه نقره را برای بسته‌بندی Flexfresh برای گل‌های خود شد. این جوایز عبارتند از جایزه طلا برای ترویج استفاده از بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و نوآوری‌های فنی و جایزه نقره برای بسته‌بندی عالی و پایداری. Flexfresh اولین فیلم با قابلیت تجزیه‌پذیری (تبدیل‌شده به کمپوست) است که آب موجود در گل را با استفاده از یک سیستم حلقه‌ای بسته حفظ می‌نماید. گل‌ها را در شرایطی با تنفس کم برای جلوگیری از اکسیداسیون و فساد بیش‌از‌حد قرار‌می‌دهد.
Flexfresh گل را در حالت تنفس اکسیژن هیدراته نگه‌می‌دارد و رطوبت زیاد آزاد‌شده آنها را خشک نگه ‌می‌دارد.

منبع