بهترین طرح جلدهای سال 2015 / New York Times

امروز می‌خواهیم به تماشای بهترین طرح جلدهای سال، انتخاب شده توسط مدیر هنری نیویورک تایمز برویم. وقتی یک کتاب را به طور کلی بررسی می‌کنیم، انتظار داریم که طرح جلد آن، سوالاتی را مطرح کند که پاسخ آنها در متن و محتوای کتاب پیدا شود. برای افزایش علاقه و انگیزه مطالعه به یک کتاب (به طور مثال در مورد مسائل اجتماعی، علمی و یا نظیر آنها در پیرامون جهان، چه تلخ باشند یا شیرین) این طرح جلدها هستند که با دیزاین و شکل خود سوالاتی را ایجاد می‌کنند که منجر به سوق دادن ما به داخل کتاب می شوند، سوالاتی که ما به راحتی نمی توانیم از کنار آنها بگذریم.
کتاب‌ها با جلد های خود در سایزها و شکل و شمایل گوناگون طوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا با ایجاد سوالات جالب،  توجه ما را جلب کنند و در این بین برخی از ناشران برای دست یابی هر چه بهتر به این هدف به صنایع و تکنیک های مختلفی نیز روی می آورند. از این رو “طرح جلد” یک کتاب قطعا به عنوان یک عامل موثر در فروش کتاب‌ها همچنان باقی است. امروز طرح های زیر که در سال ۲۰۱۵ دیزاین شده اند برای لحظه‌ای توجه ما را جلب کردند و باعث شدند تا این سوال را از خود بپرسیم که واقعا نقش یک جلد کتاب چیست؟ آیا فقط هدف این است که ما را ترغیب کنند تا آن کتاب را صفحه‌ای پس از دیگری ورق بزنیم تا به انتها برسیم؟ یا اینکه هدف دیگری در آن نهفته است. نظر شما چیست؟

نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (2)  نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵  نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (1)  نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (3)  نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (6)  نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (5)  نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (8)  نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (9)  نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (4)  نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (10)  نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (7) نیویورک تایم-طرح جلد-۲۰۱۵ (11) 09cover-brain-blog533-v2منبع