بهترین کتاب‌های سال از لحاظ طراحی و دیزاین

کتاب‌ها هدیه‌هایی عالی و بی نظیری هستند که بر خلاف خرید لباس می‌توانیم بدون در نظر گرفتن سایز و اندازه، خیلی راحت آنها را انتخاب و به عنوان یک  هدیه خرید نماییم.
اما یکی از نکات کلیدی مهم در انتخاب یک کتاب طراحی عالی کتاب است. اگر حواستان  به این نکته کلیدی باشد، مطمئنا هدیه‌ی شما بی‌استفاده و یا بی ارزش نخواهد بود اما این را هم باید بگوییم که مطالعه‌ی کتابی که بر روی میز یک کافی شاپ قرار دارد و فقط جلد زیبایی دارد احتمالا سالیان سال طول خواهد کشید چرا که فقط این ظاهر کتاب نیست که ما را راغب به خواندن می‌کند بلکه باطن و محتوای کتاب نیز به اندازه طراحی جلد آن،  اهمیتی فوق العاده دارد و این دو عامل در کنار هم، کتابی عالی و بی نظیر را به وجود خواهند آورد. ما در اینجا قصد داریم  تعدادی از کتاب‌هایی که هم دارای ظاهری زیبا و هم دارای محتوایی زیبا هستند را به شما معرفی بنماییم:

پل رند :*هنر یک طراح *
در سال ۱۹۴۷ مقاله‌ای با عنوان اندیشه‌های پیرامون طراحی، پل را به صورت افسانه‌ای به یکی از معروف ترین نویسندگان تبدیل کرد. اما او بیشتر با یکی از کتاب هایش با  نام «مقاله ی مانیفستِ هنر یک طراح» شناخته شد. این کتاب قطعا برای مطالعه کردن است نه فقط برای استفاده‌ی دیداری و دکوری و تزیینی. موضوعات این کتاب اغلب پیرامون سیاست‌های طراحی، پیچیدگی‌های رنگ ها و اهمیت نمادهاست. این کتاب به قیمت ۵۰ دلار قابل خریداری است.

*منشاء همه‌ی چیزها *
آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که ناف شما از کجا آمده است!! ؟؟ یا اینکه تا به حال چه مقدار هوا، دَم و بازدم کرده‌اید؟
به احتمال زیاد شما پاسخ این سوالات را نمی‌دانید و به همین دلیل است که شما باید این کتاب عالی و جذاب را حتما مطالعه کنید. گراهام به این گونه سوالات پاسخ داده است و طراح فوق العاده‌ی او «جنیفر دانیل» آن ها را به تصویر کشیده است .

*گفت و گوی کلاسیک سری وولف *
در این کتاب ادغامی عجیب که تا به حال هرگز اتفاق نیفتاده است برای شما به وقوع می پیوندد. این کتاب در عین حالی که می‌تواند چیزی برای شما نداشته باشد اما می‌تواند چیزهای عالی و جالبی هم برای شما به ارمغان بیاورد.
در اوایل امسال یک مترجم به نام متسولا که یک طراح پارچه نیز هست، طراحی‌های خودش را که بر روی پارچه انجام داده بود، بر روی جلد کاغذی کتاب های وولف پیاده کرد و آن کتاب‌ها را دوباره منتشر کرد. این کتاب را می توانید در سایت آمازون به قیمت پنج دلار خریداری نمایید.

*اطلاعات پرارزش*
این کتاب با نوسیندگی گارجیا لوپی و اِستپهی سوِک در سال ۲۰۱۴ نگاشته شده است . تم اصلی کتاب درباره نحوه برقراری ارتباط و دوست شدن این دونویسنده با همدیگر است که بعد از یک ملاقات اتفاقی صورت گرفته است. آنها بعد از این ملاقات متوجه شدند که  مشترکات زیادی با هم دارند. لوپی طراح اطلاعات و سوک طراح داده‌ها است. ایمیل‌های رد و بدل شده در میان آن‌ها ترکیبی از تصویر و تجسم اطلاعات بوده که آن دو این مکاتبات را به صورت یک کتابی عالی در آورده‌اند.

*جابه‌جایی *
نویسندگان جوی استیو و جِف هاو
‘ماهیت نوآوری ‘ از مرکز به سمت حاشیه جا به جا شده است. این کتاب شامل بحث ها و مناظرات این دو نویسنده پیرامون این موضوع است که نشان می دهد تکنولوژی امروز در حال  بی ارزش تر شدن است. آنها در این کتاب، بیان کرده اند که در این دنیای جدید، نوآوری و پیشرفت فن‌آوری با سرعت زاید الوصفی  از درک و فهم ما پیشی گرفته است.

*راندن اتومبیل‌های سفارشی و سازندگان آنها *
تمام طراح ها ماشین باز نیستند اما بیشتر ماشین بازها طراحانی ماهر هستند؛ حداقل زمانی که صحبت از ماشین های اتوماتیک به میان می‌آید. نویسنده‌ی این کتاب گستالین است. این کتاب شامل چهارصد صفحه‌ی گلاسه و تمام رنگ است و دو دنیای ماشین‌سازی و طراحی را با هم ادغام کرده است.

 

*نسخه‌ی بصری کتاب  دن کیشوت *
امکان ندارد شما از خرید این کتاب بصری پشیمان شوید. نویسنده کتاب مایگول دی کرونتسِر
است که ناشران این کتاب را به صورت خیلی زیبایی طراحی و دوباره منتشر کرده‌اند.

*طراحی یکشنبه*
نویسنده: کریستوف نیمال
کریستوف در حال حاضر یکی از بهترین تصویرگران دنیاست. او در هر زمینه  و نشریه‌ای که علاقه داشته باشد کار می‌کند و حتی پروژه‌ی طراحی یکشنبه‌ی او را در اینستاگرام می‌توان مشاهده نمود. موضوع این کتاب پیرامون نوشته های کنایه دار و روشنگرانه در مورد زندگی خود و هنر خودش است.

*شهرستان ایده آل *
نویسنده جاناتان رُز
جاناتان انسانی بشر دوست و همچنین طرفدار حفاظت از منابع طبیعی است. او در این کتاب در مورد تاریخچه‌ی زندگی شهری انسان ها و ارتباط آن با رفتار های انسان با محیط زیست نوشته است.
*کتابچه ی راهنمای استاندارهای گرافیکی به عنوان نمادی رسمی برای جشن دویست ساله ی انقلاب آمریکا
چهار سال قبل ماسیمو و باب نوردا در یک طراحی مشرک برای شرکتی یکسان با هم همکاری کرده اند و این همکاری یک انگیزه برای آن ها ایجاد کرد تا یک همکاری مشترک برای کتابچه ی راهنمای آمریکا با هم داشته باشند.

*نیویورک هنوز ساخته نشده *
نویسندگان: سَم لوبل و گرج گلدین
این دو نویسنده در این کتاب عنوان کرده‌اند  که نیویورک دارای تغییراتی عمده خواهد شد و در آینده هیچ شهری همتای نیویورک نخواهد شد.
به طور مثال سیستم مترو، پنوماتیک خواهد داشت و یا مغازه ها و خانه هایی در زیر زمین شهر ساخته خواهد شد. در آینده‌ای نه چندان دور دیگر این کتاب به عنوان یک کتابی تخیلی شناخته نخواهد شد بلکه به کتابی حقیقی و واقعی در مورد نیویورک تبدیل خواهد شد.

*آیا طنز می‌تواند باعث سقوط یک حکومت شود؟*
این کتاب در سال ۲۰۱۳ منتشر شده اما به طور خاصی در ارتباط با اواخر سال ۲۰۱۶ است.
شخصی به نام متهاون اینترنت را به عنوان مکانی برای اقدامات سیاسی در نظر می‌گیرد و این نظریه را دارد که الگوهای رفتاری، جوک ها و طنزهای اینترنتی مانند پوسترهای سیاسی و پست های سیاسی دارای قدرت سیاسی هستند و می توانند باعث سقوط یک حکومت شوند.

منبع

 


image 
imageimageimage