تا سپه فاصله‌ای نیست از اینجا که منم

«اساسا هدف از تبلیغ، دیده شدن و جذاب جلوه کردن نیست؛ تبلیغ حاوی یک پیام است؛ در واقع کارشناس تبلیغات باید بتواند پیام یک سرور را به نحوه ی صحیح به کلاینت بالقوه یا بالفعلش برساند. حالا که کشور ما (ایران) مملو از تبلیغات Verbal و تصاویر تلفیقی، آن هم به گونه‌ای بی هدف و تزئینی شده است، تبلیغاتی دیده می‌شود که پیام را به طور صحیح و مشخص به مخاطبش برساند.

مساله بانک سپه، کوتاهی در تبلیغ خدمات الکترونیک و عقب ماندن از سایر رقبا در بیان پیامی بود که بارها و بارها شعارگونه یا با تلفیق عناصر زندگی سنتی و مدرن روی بیلبوردهای تبلیغاتی اکران شده بود. بیان مساله‌ای تکراری از راه‌های تکراری راه گشای این مساله نبود؛ از طرفی مخاطب از نوع بیان غلو شده رقبا خسته شده بود؛ اینکه تنها مقصر آلودگی هوای تهران را مشتریان بانک ها بدانیم یا خدمات الکترونیک بانک‌ها را آنقدر با اغراق جایگزین حضور فیزیکی قلمداد کنیم از تاثیرگذاری تبلیغات تا حد زیادی کم خواهد کرد.

پس در تیم ایده پردازی تصمیم گرفتیم به پیام بانک با نگاهی واقع گرایانه روبرو شویم؛ نگاهی که مخاطب را از شعار دور نگه دارد. مسیری که روی گوشی تلفن همراه برای باز کردن رمز آن طی می کنیم، تقارب فرمی با مسیری داشت که در زندگی کلاسیک روی نقشه های کاغذی رسم می کردیم؛ این تصویر علاوه بر رویارویی سبک زندگی مدرن و کلاسیک، امنیت، سادگی و در دسترس بودن را به مخاطبش القا می کرد.

مسیری مدرن که مشابه مسیر کلاسیک به همان مقصد می‌رسد، گویای شباهت خدمات بانکداری کلاسیک و بانکداری الکترونیکی بانک سپه است. این تبلیغ علاوه برتاکید بر سادگی این خدمات، بدون هیچ امر و توصیه ای تصمیم را به مخاطبش واگذار می کند؛ اما به خوبی او را درناخود آگاه و به وسیله  ابزاری که همیشه در دست دارد (تلفن همراه) و رفتاری که همیشه و به راحتی انجام می دهد (بازکردن تلفن از طریق پترن)، به استفاده از خدمات  الکترونیک بانک سپه ترغیب می کند.»

آژانس: آژانس تبلیغاتی Maat
کارفرما: بانک سپه
مدیر استودیو: سجاد عبداللهی
کارگردان: امید سیفی
تیم خلاق: حسین اکبری، ابوذر محمدی، امید سیفی
طراح گرافیک: حسین اکبری
کپی رایت: عباس خلقی
پروژه حساب کاربری: سارا شب زنده دار
چاپ و نصب: کاوه قبادی



image 
imageimageimage