تعرفه رسمی سال ۹۷ طراحان گرافیک ایران

انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران طبق برنامه سالانه خود، تعرفه سال ۹۷ خدمات حرفه‌ای طراحان گرافیک ایران را بروزرسانی و منتشر کرد. ایـن تعرفـه در جهـت پشـتیبانی از حقوق صنفـی طراحان گرافیـک و تعریف حـدود وظایـف و خدمـات طراحـی گرافیـک بـرای سـفارش‌دهندگان و مراجـع ذینفـع تدویـن شـده اسـت. تعرفه سال ۹۷ را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.


image 
imageimageimage
  1. به قول استاد شیوا “حتی اعضای انجمن هم استاندارد خودشان را رعایت نمی‌کنند. مدیری که خودش تعرفه را تعیین کرده، با قیمتی زیر آن کار می‌کند.”
    واقعا دوست دارم بدونم چند نفر هستن که با این قیمتها کار میکنن، فقط اعتبار صنف زیر سوال میره

  2. از دیدگاه من قیمت ها درست و کاملا کارشناسی شده هست اما دلیل این که غیر متعارف به نظر می رسه اینه که در آمد مردم ( مشتری ) با این تناسب نداره .
    خب ، در کل بهتره چیزی باشه که عملی بشه برای همه .

  3. این تعرفه اصلا معنی نداره. اعضای انجمن خودشون این قیمت رو قبول ندارن و جالبه که تعرفه میشه. از طرفی شما هرجا تعرفه رو نشون بدی، هیچ کارفرمایی قبول نمیکنه پس صرفا یه تعرفه فرمایشی هست تا گفته بشه بله انجمن با جلسات و برآورد قیمتها به این نتیجه رسیده.

  4. من نمی دونم این خورد کردن قیمت ها آخه چه معنایی داره! مگر نون سنگک یا کرایه تاکسیه. کار حرفه‌ای و خدماتی باید قیمت رندی داشته باشه. مثلا خواستن بگن ما خیلی دقیق کارشناسی کردیم….

  5. من طراح واقعا نمیدونم وقتی سفارش کاری رو میگیرم چه قیمتی رو باید برای کارم در نظر بگیرم که کارفرما هم توان پرداختش رو داشته باشه!…شاید بهتر باشه تعرفه ها دقیق و قابل استناد باشه تا کارفرما و طراح گیج نشن…مثلا یه تحقیقی بشه و یک میانگین قیمتی رو با توجه به آنچه که در حال حاضر در دفاتر تبلیغاتی مرسوم هست و یا با توجه به میزان مبلغی که معمولا طراح ها پیشنهاد میدن، پایه گذاری کنند…

  6. تا وقتی که هر کسی که از کنار فتوشاپ رد شده اسم خودشو میزاره گرافیست و به سفارش دهنده ها قیمت میده مسلمه که قیمتها نا متعارف به نظر میرسه . من نمیدونم چرا هر کسی اجازه داره جلوی درب مغازش بزنه طراحی گرافیک هم انجام میشه . چرا مثلا نمینویسن جراحی قلب هم انجام میشود . ما چرا رفتیم دانشگاه درس گرافیک خوندیم . چرا اگر من به سفارش دهنده عدد ۷ میلیون تومان رو واسه طراحی لوگو اعلام میکنم یه جوری مثل آدم فضایی به من نگاه میکنه . وقتی انجمن تونست واسه طراحان گرافیک آکادمیک از تایپ و تکثیرها تفکیک کنه حق داره هر تعرفه ای رو به جامعه تزریق کنه . تعرفه طراحی لوگو در کشور آلمان ۱۲ هزار دلاره

    1. جدا راست می گویید انجمن به جای این تعرفه ها که هنوز باز خوردش بعد از چند سال معلوم نیست چیه ! بیاد از صنف دفاع کنه که هر ننه قمر اسم خودشو با یه فتوشاپ وکورل وشاتراستوک وفایل های آماده ولایه باز ….گرافیست نگذارد .یکی از دوستانم را دیدم کارت ویزیت زده برای خودش گرافیست فلانی گفتم با مدرک کارشناسی معلمی ابتدایی کی درس خوندی !!! شدی گرافیست ؟!!! گفت با بچه هام یه مغازه زدیم آرم وکارت ویزیت وووووو طراحی می کنم یا یه دانشجو ترم اول دیدم اونهم کارت گرافیست شدن خودشو پیش پیش زده بود جالبه سطح کارش هم دقیقا مبانی یک بود !!!خخخخخخخ! آی ی ی ی ی ی ی خدا !

  7. من هنوزم به تعرفه های سالهای پیش که نگاه میکنم برام دست نیافتنی هستن!
    کاش یه تعرفه برای خودشون مینوشتن یکی هم برای ما.واقعا تعیین قیمت سخت ترین مرحله کار منه و همیشه نگرانم که نکنه حقی ضایع بشه.
    مثلا انجمن صنفی ماست اما از مشکلات ما هیچ خبری نداره فقط هر سال قیمتهارو میبرن بالاتر!!!

  8. توی ایران ارزش کاروحرفه ی گرافیک و طراح اونقدر فرهنگسازی و جا افتاده نیست که مردم براش هزینه کنن، هستند کسایی که بدون هیچ تخصصی با قیمته خیلی پایین تر کار رو انجام میدن و خب مخاطب عامی که چیزی از دیزاین نمیدونه این رو بیشتر ترجیح میده چون براش بصرفه تره!

  9. الحمدلله اونقدر طراح داریم که قابل شمارش نیست و هرکسی فتوشاپ تو سیستمش نصب هستش میشه طراح…
    علم و تجربه و خلاقیت و همه کشک
    در ضمن خدا وکیلی این اعداد برای تعرفه ها مضحک نیست
    اولا خرد کردن چیه دیگه دوما کدوم مشتری به این اعداد پایبنده
    سوما تا وقتی که نظارتی نیست و طرف بقول خودش طراحی نیکنه و ۱۰ هزار تومن دستمزد میگیره و کارفرماها هم اکثرا تو قید و بند کار حرفه ای نیستن و هیچکس هم جلوی این اشخاص و دفاتر که قیمت ها خراب میکنن چه بالا چه بی رویه کم رو نمیگیره
    اینا همش یه مشت اراجیف و چرند و پرنده
    حرفی نیست
    همین…

  10. الان با اضافه شدن سایتهای فروش طرح و عکس و … که فریلنسرها تامین کنندشون هستن، خیلی از سفارش دهنده های خارجی به قیمتهای پایین روی آوردن و نکته مهمی که داره اینه که سایتهای مثل گرافیک ریور اگر طرح استانداردهای لازم رو نداشته باشه و حتی بازدهی تجاری برای سایت نداشته باشه، تایید نمیکنن و ریجکت میشه. یعنی عده ای طراحی استاندارد رو بسیار ارزان میخرند. به نظرم باید با هر خلاقیتی که شده رقابت کرد و طراحان ارزشهایی به سفارشاتشون اضافه کنن تا کارفرما ترجیح بده که سفارش رو بهشون بده.

  11. متاسفانه هنوز تو این کشور ارزش طراحی و گرافیک درک نشده. از طرفی قیمت تعیین شده برای طراحان منصفانست و از طرفی برای مردم عادی، غیر قابل درک.

    1. قرار نیست کاری که برای مخاطب های مختلف انجام میشه همه در یک سطح باشن. تعرفه ای که مشخص شده برای شرکت های بزرگ پول خرد هست و به نظر فقط زمانی منصفانه هست که شما برای این مدل مخاطب کار میکنید. پس شما نمیتونید انتظار داشته باشید هر مخاطبی چنین هزینه ای پرداخت کنه و قطعا کیفیت کارتون هم برای مردم عادی باید متفاوت باشه که هم زحمت کمتری داشته باشه هم هزینه ی کمتر.

  12. قیمت‌ها کاملا درست و کارشناسی شده هست دوستان!
    صد البته برای یک طراح حرفه‌ای، کسی که تخصص و تحصیلات گرافیک داره و کار ارزشمند بصری خلق می‌کنه!
    ممنون از شما

  13. با درود و احترام. مالک سایت بی تو بی بین المللی هستم. به دنبال یک طراح خلاق میگردم برای طراحی لوگو. ممنون میشم اگر بهترین پیشنهاد رو بهم بدید. http://Www.irexporters.com , 09121344770، حاج حسینی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *