تغییر لوگو گوگل به مناسبت سالگرد تولد کاشف پنیر کاممبرت فرانسوی 256 ساله

گوگل لوگوی ویژه‌ای را امروز(8 اردیبهشت/28 آوریل) به مناسبت سالگرد تولد ماری هارل (Marie Harel) فرانسوی با 8 فریم تصویرسازی اختصاص داده است.

پنیر کاممبرت (Camembert Cheese) از مهم ترین پنیرهای فرانسوی است که به پنیر عشق مشهور شده است. پنیر کاممبرت نوعی پنیر نرم رسیده پرچرب است و خامه ای است که منشا آن کشور فرانسه و روستای کاممبرت در منطقه نرماندی می باشد. این پنیر در سال 1791 توسط یک کشاورز اهل نرماندی به نام ماری هارل کشف و تهیه شد. پنیر کاممبرت در فرهنگ کشور فرانسه بسیار مورد توجه است به طوری که در ادبیات و نوشته های مربوط به قرن هجده فرانسه به دفعات از آن نام برده شده و در جنگ جهانی اول، توسط ارتش این کشور مصرف می شد. امروزه در سراسر جهان این پنیر به روش صنعتی و مطابق با استانداردهای جهانی تولید و عرضه می شود. تابلوی نقاشی «تداوم حافظه»، اثر مشهور سالوادور دالی، ساعت‌هایی را نشان می‌دهد که در حال ذوب‌شدن هستند. فکر این نقاشی با دیدن پنیر کاممبرتی که بر اثر گرمای هوا ذوب شده بود به ذهن سالوادور دالی رسید.

 

تغییر لوگو گوگل به مناسبت سالگرد تولد کاشف پنیر کاممبرت فرانسوی ۲۵۶ ساله

تغییر لوگو گوگل به مناسبت سالگرد تولد کاشف پنیر کاممبرت فرانسوی ۲۵۶ ساله تغییر لوگو گوگل به مناسبت سالگرد تولد کاشف پنیر کاممبرت فرانسوی ۲۵۶ ساله تغییر لوگو گوگل به مناسبت سالگرد تولد کاشف پنیر کاممبرت فرانسوی ۲۵۶ ساله تغییر لوگو گوگل به مناسبت سالگرد تولد کاشف پنیر کاممبرت فرانسوی ۲۵۶ ساله تغییر لوگو گوگل به مناسبت سالگرد تولد کاشف پنیر کاممبرت فرانسوی ۲۵۶ ساله تغییر لوگو گوگل به مناسبت سالگرد تولد کاشف پنیر کاممبرت فرانسوی ۲۵۶ ساله تغییر لوگو گوگل به مناسبت سالگرد تولد کاشف پنیر کاممبرت فرانسوی ۲۵۶ ساله پنیر کاممبرت