جایزه طراحی c-idea درسال ۲۰۲۰ به یک طراح ایرانی رسید

جایزه طراحی c-idea کره در سال ۲۰۲۰ به عاطفه بیاجیان رسید. دومین جایزه طراحی c-idea از  میان 2072 اثر انتخاب شده است و 35 داور بین‌المللی از 21 کشور مسئولیت اظهار نظر در مورد آثار ارسالی را به عهده داشتند. این رقابت میان طراحان، موسسات طراحی، گروه های طراحی، دانش آموزان و معلمان کالج طراحی بود که آثار خود را از از 51 کشور دنیا ارسال کرده‌اند.

این مسابقات برای دریافت جایزه طراحی c-idea در حوزه طراحی صنعتی، معماری و شهرسازی ،گرافیک در بخش های مختلفی برگزار شده است که به معرفی آن ها پرداخته ایم:

  • بخش هنرهای بصری و ارتباطی که شامل طراحی برند، طراحی بسته بندی، طراحی صحافی کتاب، طراحی پوستر، طراحی تایپ فیس، تصویرگری است.
  • بخش طراحی صنعتی که شامل طراحی محصول، طراحی ترافیک، طراحی مبلمان، طراحی مشتقات فرهنگی، طراحی لوازم خانگی می باشد.
  • بخش طراحی مد که شامل طراحی لباس، طراحی جواهرات، طراحی لوازم جانبی لباس است.
  • بخش معماری و منظره که شامل طراحی محیط، طراحی داخلی، طراحی معماری و منظره، برنامه ریزی و طراحی شهری می باشد.
  • بخش فیلم و انیمیشن که شامل کارتون، انیمیشن چند رسانه ای است.
  • بخش تعامل هوشمند که شامل طراحی وب، طراحی رابط، طراحی H5، طراحی تعامل هوشمند AR است.

ارزیابی آثار برای دریافت جایزه طراحی c-idea

طبق قوانین جشنواره، داروان در دو مرحله نظرات خود را مطرح کردند، به این صورت که در دور اول ارزیابی اولیه و در دور دوم ارزیابی مجدد انجام گرفته است. در نهایت 221 اثر از گروه های حرفه ای و دانشجویی وارد دور سوم ارزیابی نهایی شدند و برای دریافت جایزه با یکدیگر رقابت کردند!

کمیته سازماندهی بین المللی C-IDEA Design Award و انجمن طراحی اطلاعات بصری کره مسئولیت ارزیابی دور سوم را داشتند. کارشناسان طراحی بین المللی  نتایج ارزیابی نهایی در استرالیا را دوباره ارزیابی کرده و در پایان برندگان جایزه طراحی c-idea در سال 2020 را انتخاب کردند.


image 
imageimageimage