جایی در مزرعه تنباکو تیر می‌کشد

کتاب “جایی در مزرعه تنباکو تیــــر می‌کشد” مجموعه اشعار و عکس های دو هنرمند است که نام هر دوى آن‌ها، علی‌ اسدالهی مى‌باشد. طراحی و صفحه آرایی این کتاب از سوی نشر نظر بر عهده‌ى حسین عبدالمحمدزاده بوده است. از ابتدای واگذاری این پروژه، حسین تلاش می‌کند تا با ارايه ایده‌ای نو، کتابی جدید و متفاوت طراحی کند به گونه‌ای که خواننده را مجذوب کند.
او درباره‌ى روند شكل گيرى اين پروژه مى‌گويد:
“براى اين پروژه، ابتدا یک کتاب سفید مطابق اندازه و صفحات کتاب اصلی‌ ساختم و از صفحات و جلد آن عکاسی كردم. در هنگام عکاسی در بعضی‌ صفحات تاخوردگی‌هایی به وجود آوردم و این امر به طبیعی جلوه دادن کتاب کمک بزرگی کرد.
بعد برطبق شماره ى صفحات از ابتدای کتابِ عکاسی شده، شروع به لی‌اوت اشعار و عکس ها کردم. در نظر داشتم هر صفحه چیدمان متفاوتی داشته باشد؛ به اين ترتيب که با برداشت شخصى‌ام از شعر و عکس، صفحه‌ی مورد نظر را طراحی می‌کردم. طراحى و صفحه آرايى این کتاب ۱۱۲ صفحه‌ای از زمان سفارش تا پايان كار حدود چهار ماه زمان برد.
هميشه علاقه داشتم کتابی‌ طراحی کنم که هر صفحه‌ى آن جذابیت بصری و تازگى داشته باشد؛ به طورى كه وقتى خواننده کتاب را در دست می‌گیرد و شروع به خواندن می‌کند، مشتاقانه در انتظار رفتن به صفحه بعد باشد و تا کتاب را تمام نکرده آن را زمین نگذارد”
حسین عبدالمحمدزاده، متولد ۱۳۶۰ تهران و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است. او عضو هیات داوران مسابقه پوستر Award ـ Freelance سنت گالن سوییس ٢٠١٣ و نمایشگاه بین المللی پوستر یاکو، پروـ لیما ٢٠١٠ بوده است. از ديگر فعاليت هاى او مى توان به شركت در بیش از ۳۰ نمایشگاه گروهی و جشنواره‌هايى در کشورهای مختلف اشاره كرد. حسین هم اکنون ساکن سوییس است و به عنوان طراح آزاد فعالیت می‌کند.

 

3-2  11-10  31-30  33-32  69-68  75-74  Cover Design  Cover-Back  Cover White Book Detail 2 Layout


image 
imageimageimage