جزییات برنامه‌های دومین جشنواره ملی پویانمایی ایران

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمانشاه جزییات برنامه‌های دومین جشنواره ملی پویانمایی ایران را تشریح کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با بیان اینکه یک هفته قبل از اجرای جشنواره پویانمایی برنامه‌های هفته فرهنگی را پیش‌رو داریم، گفت: در ۶ شهرستان هرسین، سنقر، صحنه، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و پاوه طی این یک هفته کارناوال های شادی و اجرای برنامه های عروسکی را خواهیم داشت.

امیری ادامه داد: با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۰ استان کرمانشاه قرار است میزبان رویداد مهم جشنواره گردشگری باشد لذا این جشنواره پویانمایی می‌تواند نقطه عطفی برای این رخداد بین‌المللی محسوب شود.

وی با بیان اینکه امسال در جشنواره پویانمایی بخش جذاب عروسکی نیز اضافه شده است، اظهار داشت: در این رخداد مهم فرهنگی قرار است در قالب ۳۵۰۰ دقیقه قابلیت ها و ظرفیت‌های استان کرمانشاه از قاب تصویر شبکه های ملی و فراملی به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه افزود: علاوه بر این ۳۲ شبکه استانی با تولید تیزر و مستند پتانسیل‌های استان کرمانشاه را در جغرافیای ایران اسلامی روایت خواهند کرد.

به گفته امیری، این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل مجموعه و سریال پویانمایی، فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند، موشن گرافی، جلوه های بصری و عروسکی می پردازد و همچنین در ۶ بخش موضوعی شامل شعار سال، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی و دستاوردهای اجتماعی مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی می کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ۶ بخش علمی و کارگاه آموزشی در طول برگزاری جشنواره با حضور استادان و صاحبنظران برجسته از برنامه های جانبی این جشنواره است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه بیان داشت: همچنین کاروان ها و کارناوال های شادپیمایی با حضور گروه های برنامه ساز کودک و نوجوان و شخصیت های محبوب این گروه سنی به مدت یک هفته در شهرهای مختلف استان کرمانشاه اجرای برنامه خواهند داشت.

امیری گفت: چهار گروه پویانمایی از جمله خاله شادونه، ململ، عمو مهربان و رنگین کمان که در شبکه های ملی اجرای برنامه دارند در طی این مدت در سه نقطه از شهر کرمانشاه و ۶ شهرستان استان ایفا نقش خواهند کرد.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه افزود: همچنین در حاشیه این برنامه از ۱۰ نفر از هنرمندان استان خانواده های معظم شهدا و پیشگامان انقلاب تجلیل و قدردانی خواهد شد.

وی بیان داشت تاکنون تعداد یک هزار و ۵۳۰ اثر به این جشنواره ارسال شده که پس از تفکیک آثار ۳۵۵ اثر به بخش داوری راه پیدا کرده است.

منبع


image 
imageimageimage