جهانی از کلمات با ۱۴۰ هزار قطعه کاغذ رنگی

معمار فرانسوی به نام امانوئل موئورو (Emmanuelle Moureaux) که این روزها ساکن توکیوی ژاپن است؛ با آویزان کردن ۱۴۰ هزار قطعه کاغذ از سقف، راهروهای رنگین‌کمانی و هیجان‌انگیزی خلق کرده است.

این طراحی به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس یک شرکت نوشابه‌سازی در کشور ژاپن صورت گرفته است.

هر قطعه کاغذ رنگی که از سقف آویزان شده است؛ یک سمبول یا حرف رسم‌الخط ژاپنی هیراگانا است. این راهروهای رنگارنگ با شعار Universe of Words در جشنواره تابستانی Tanabata به روی مردم بازگشایی شدند.

برای طراحی و ساخت این اثر هنری، از افسانه و سنت نوشتن آرزوها و خواسته روی کاغذ و آویزان کردن‌شان از شاخه‌های درخت بامبو الهام‌گیری شده است.

زبان الفبای هیراگانا، دارای ۴۶ حرف یا کاراکتر است و یکی از دو خط هجانمای زبان ژاپنی است و در کنار کاتاکانا، کانجی و روماجی مولفه‌های اصلیِ سامانه نگارش زبان ژاپنی را تشکیل می‌دهد.

امانوئل موئورو، هنرمند خالق این جهان رنگی شناور می‌گوید به این خاطر سراغ زبان و خط هیراگانا رفته است که سادگی و در عین حال شناور بودن احساسات در یک سکون بی‌پایان را نشان می‌دهد. ظاهرا با ردیف‌های بی‌پایانی از نمادها و حروف‌ها روبرو هستیم و در ان‌ها غوطه‌وریم.

این هنرمند فرانسوی به ساختن دنیاهای رنگین‌کمانی با انواع کاغذهای رنگی ساده شهرت دارد و «Universe of Words» یکی از کارهای رنگی او است. برای مشاهده کارهای بیشتری از امانوئل موئورو می‌توانید سری به اینستاگرام او بزنید.

در ادامه، تصاویری بسیار زیبا و سحرآمیز از اثر هنری «Universe of Words» را تماشا کنید تا بیشتر به تعریف امانوئل موئورو از زبان هیراگانا پی ببرید: جهانی ساده و شناور از احساسات …

منبع

 


image 
imageimageimage