حضور هنرمندان ايرانی در نمايشگاه اكوپلاكات لهستان

نهمين دوره نمايشگاه آثار منتخب رقابت بين المللي پوسترهاي زيست  محيطي-اكو پوستر با عنوان اكوپلاكات در لهستان برگزار می گردد.

تغییر در الگوهای جهانی آب و هوا و یا تغییرات اقلیمی، به ویژه از اواسط  قرن بیستم به طور عمده به افزایش استفاده از سوخت های فسیلي و در نتيجه افزايش توليد گاز دي اكسيد كربن منجر گرديده است كه باعث رشد بي رويه  آلودگي هوا و ايجاد مخاطرات زيست محيطي روزافزون براي زندگی بشري وبويژه زيست بوم هاي جانوري در كل جهان شده است.

در اين راستا، رقابت اكوپلاكت لهستان با رويكرد كلي حفظ محيط زيست در اين  دوره ، موضوع تغييرات آب و هوايي را محور توجه قرار داده و از طراحان  گرافيك سراسر جهان براي ارائه آثار با موضوع ياد شده دعوت به شركت و ارائه ايده هاي بصري نو كرده است كه در نتيجه از بين 1400 اثر از 112 كشور جهان تعداد 73 اثر در بخش حرفه اي و 39 اثر در بخش دانشجوئي توسط  هيئت داوران اين رقابت براي نمايش در نمايشگاه اكوپلاكات انتخاب گرديده اند.

در نمايشگاه اكوپلاكات اسامي و آثار هنرمندانی از ايران ،سيدمهدی موسوی ، محمد افشار و داريوش اللهياری نيز در بخش حرفه ای اين رويداد به چشم مي خورد. نمايشگاه اين رويداد هنری بين المللي از تاريخ 21 ژانويه الي 9 فوريه 2019 در مركز فرهنگي كارولينكا در شهر روداشلوسکا در جنوب لهستان در معرض ديد بازيدكنندگان خواهد بود.

منبع