لوگو، یکی از فاکتور هایی است که در معرفی یک برند تجاری نقش مهمی دارد و بیانگر هدف و خدمتی است که آن شرکت ارائه می دهد و باید با نوع فعالیت شرکت همخوانی و تناسب داشته باشد. نام های تجاری معروفی در دنیا وجود دارند که در لوگوی خود تصویر، نقش یا طرح یک حیوان پنهان شده است. مانند برند شناخته شده جهانی پوما که شنیدن نام آن، تصویر شیر کوهی با پومایی در حال جهش را در ذهن افراد تداعی می کند.
پوما
دو برادری که شرکت تولیدی کفش خود را در سال 1924 راه اندازی کرده بودند، در سال 1948 به مشکل و اختلاف برخوردند و پس از آن راه خود را از هم جدا و سپس هر کدام شرکت خود را راه اندازی کردند. به این ترتیب شرکت های آدیداس و پوما در سال 1948 به وجود آمدند. لوگوی پوما، گربه سانی است که نشان دهنده قدرت و سرعت است و از آنجایی که این کمپانی تولید کننده کفش و لباس ورزشی مورد استفاده ورزشکاران است، به خوبی نام تجاری خود را معرفی می کند. ورزشکاران بزرگی مانند مارادونا و پله با همکاری خود با کمپانی پوما تجسم خوبی از قدرت و سرعت این برند را به نمایش گذاشته اند.
NBC
ان بی سی، کوتاه شده عبارت شرکت پخش ملی (NationalBroadcastingCompany) و یک شرکت تلویزیونی و رادیویی در آمریکاست. نخستین بار در سال 1956 طرح یک طاووس با پر های رنگی در لوگوی این تلویزیون دیده می شد که نشانگر برنامه های تمام رنگی ارائه شدن در این شبکه بود. پس از آن تا سال 1970، تصویر یک مار در لوگوی آن به کار رفت و دوباره به همان طاووس اصلی با پر های رنگی و با طراحی ظریف تر و شیک تر تغییر کرد.
جگوار
نام این کمپانی خودروسازی همیشه جگوار نبوده است. این شرکت در سال 1922 توسط ویلیام لیون تحت عنوانCompany Swallow Sidcar یا SSC راه اندازی شد، اما در سال 1945 به خاطر تشابه اسمی با شرکت آلمانی به نام S. S به جگوار تغییر نام داد. در حالی که 10 سال پیش از آن یعنی در سال 1935، جگوار نام یک سری از خودرو های تولیدی SSC و خودرویی سبک و اسپورت بود. این نام نشان دهنده قدرت، ظرافت و چابکی جگوار است.
آرمانی
شرکت طراح و تولیدکننده مد و لباس ایتالیایی آرمانی در سال 1975 راه اندازی شد. در لوگوی این نام تجاری معتبر در صنعت مد، نقش یک عقاب با پر های گشوده دیده می شود که به نظر می رسد به دنبال اثبات حق است. در واقع این عقاب بیانگر برتری این نام تجاری در کیفیت است و در سراسر جهان طرفداران خود را دارد.
مترو گلدوین مایر
کمپانی MGM یا مترو گلدوین مایر یک شرکت رسانه ای بزرگ در آمریکاست که در زمینه تهیه و تولید فیلم و برنامه های تلویزیونی فعالیت می کند. بنیانگذار این شرکت، شیر پرقدرتی را که در لوگوی آن است، از آرم تیم ورزشی خود در زمان دانشجویی اش الهام گرفته که نماد قدرتمندی است.
شل
شرکت نفت شل، یک شرکت نفت و گاز آمریکایی است که در زمینه استخراج نفت و گاز طبیعی و تولید فرآورده های نفتی فعالیت می کند. لوگوی این شرکت یک صدف نارنجی رنگ است، اما چه ارتباطی میان این لوگو و فعالیت شرکت وجود دارد؟ جالب است بدانید این شرکت در کنار فروش نفت در دریای خزر، برای تنوع بخشیدن به فعالیت های خود صدف هم خریدوفروش می کند.
فراری
اسبی که در لوگوی شرکت خودروسازی فراری است داستان یک جنگ را روایت می کند. «فرانچسکو باراکا» یک خلبان جنگنده ایتالیایی معروف است که در جنگ جهانی دوم حماسه آفرینی کرده است. او در جلوی هواپیمای خود یک نشان اسب را چسبانده بود. پس از مرگ این خلبان بزرگ، مادرش نشان اسب او را به «انزو فراری» هدیه داد تا از آن برای نشان خودرو های خود استفاده کند. البته این داستان به گونه های مختلف بار ها و بار ها روایت شده است. به این ترتیب از سال 1929 فراری، نشان اسب باراکا را برای خود استفاده کرد. تا سال 1947 که لوگوی پرچم ایتالیا و حروف S و F را برای معرفی Scuderia Ferarri در کنار نشان اسب به لوگوی خود اضافه کرد.
لاکوست
سوسمار معروف برند تجاری لاکوست برای چه به عنوان لوگوی این کمپانی تولیدی برگزیده شده است؟ بنیانگذار این شرکت، «نه لاکوست» یک تنیس باز حرفه ای با نام مستعار تمساح در مطبوعات آمریکایی بود. جریان از این قرار است که لاکوست بر سر بردن یک رقابت با کاپیتان تیم شرط بندی کرد و این کاپیتان وعده داد که اگر لاکوست پیروز شود، یک چمدان پوست کروکودیل یا تمساح به او هدیه می دهد. در روزنامه های آمریکایی نوشتند: «لاکوست در مسابقات مانند یک تمساح جنگید.» بعد تر یکی از دوستانش نشان یک تمساح را روی لباس او سنجاق کرد و به این ترتیب نشان تمساح از آن او شد. او با راه انداختن کمپانی خود، همان نشان را به عنوان لوگوی خود انتخاب کرد؛ یک تمساح سبز با دهان باز و قرمز.