خانه هنرمندان میزبان هفته تصویرگری شد

هفته تصویرگری با افتتاح ۳ نمایشگاه بزرگ «ما تصویرگر خود هستیم»،«نشان آبان» و«تصویرگران شهر» در خانه هنرمندان ایران آغاز شد.
به گزارش روزرنگ به نقل از روابط عمومی هفته تصویرگری، غلامعلی مکتبی درمراسم افتتاحیه هفته تصویرگری گفت:به نظرمن اتفاقاتی که درهفته تصویرگری رقم می‌خورد، به اعتبار این هفته می افزاید. یکی از مهم ترین اهداف هفته تصویرگری دیده شدن آثار تصویرگران در فضای نمایشگاهی و شکل گیری بحث‌های منسجم و تاثیرگذار درباره تصویرگری است که در دو سال اخیرکه شاهد برگزاری این هفته هستیم، برگزار کنندگان این هفته توانسته اند به اهداف خود دست یابند.

او ابراز امیدواری کرد که همکاری برگزار کنندگان هفته تصویرگری با تصویرگران درسال های آتی نیزمدوام باشد و با این همکاری دوسویه شاهد شکل گیری اتفاقات خوب درعرصه تصویرگری باشیم.
این تصویرگر پیشکسوت با اشاره به اولین تجربیات خود درعرصه تصویرگری گفت:بی شک نقش انتشارات فرانکلین درشکل گیری تصویرگری نوین ایران غیر قابل انکار است ومن برای نخستین بارتصویرگری کتاب را با این مجموعه انتشاراتی آغاز کردم که با گذشت زمان همچنان نخستین کتابی که تصویرگری کردم را بهترین کارم نیز می دانم.

مکتبی با مروری گذرا نسبت به وضیعت تصویر سازی درایران در ۶۰ سال اخیر گفت: زمانی که ما به عنوان تصویرگر کارمان را آغاز کردیم نه نامی از گرافیک و تصویر سازی بود و نه منابعی برای تصویرسازی در اختیارداشتیم ومنبع الهام ما بیشتر کتاب های امپرسیونیست ها بود اما به مرورمن و همکارانم با دیدن آثارتصویرگری خارجی توانستیم ازنقاشی فاصله بگیریم و راه خودمان را پیدا کنیم.
او افزود: من در این ۶۰ سالی که به عنوان تصویرگر کار می کنم روزم را با عشق تصویرگری شب کرده ام و شب ها نیز با عشق تصویرگری به خواب رفته ام و تا جایی که توان داشته ام در این عرصه کار کرده ام و با گذشت زمان از تلاشی که این عرصه انجام داده ام لذت می برم و خوشحالم که توانسته ام به هدف ام برسم.
مکتبی که سال گذشته نشان آبان را دریافت کرد، گفـت: این نشان که عالی ترین نشان در عرصه تصویرگری است برای من بسیار ارزشمند است و دریافت چنین نشانی به من یادآوری می کند که حاصل تلاش ها و عشق ورزی من نسبت به تصویرگری درست بوده است.

کیانوش غریب پوردر مراسم افتتاحیه هفته تصویرگری گفت:هفته تصویرگری رویدادی است که درسال‌های متمادی پس ازتاسیس انجمن تصویرگران ایران برگزارشده اما از سال گذشته وبا اعلام روزتصویرگری، تقویم ثابت و برنامه‌های مفصل‌تری پیدا کرده است.
اوافزود:برگزاری رویداد هفته تصویرگری با استقبال خوب تصویرگران مواجه شده است و همزمان با انتشار فراخوان هفته تصویرگری تعدادی از تصویرگران که تاکنون به عضویت انجمن درنیامده بودند، به عضویت انجمن درآمدند و آثارشان به نمایشگاه «ما تصویرگر خود هستیم» راه پیدا کرده است.
دبیرهفته تصویرگری در بخش پایانی سخنانش از تصویرگران دعوت کرد که با حضور درنشست ها و سینماری که دراین هفته برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
درادامه نمایشگاه «ما تصویرگر خود هستیم» توسط بنفشه احمدزاده، نمایشگاه «نشان آبان» توسط غزاله بیگدلو و نمایشگاه «تصویرگران شهر» توسط مانلی منوچهری افتتاح شد.