خواب خوب، کلید موفقیت است، اما میزان خواب شما در مقایسه با بزرگانی مانند بیل گیتس، جف بزوس و وارن بافت، چگونه است؟!

خیلی بعید است که شما از شخص موفقی که تجارت موفقی را اداره می‌کند، بعد از ارائه یک درخواست بشنوید که:«بگذارید بعد از چرت عصرگاهی‌ام پاسخ بدهم!» یا اینکه «خواب آلودم، بگذارید کمی بخواب، بعد!»ما انتظار داریم که اشخاص موفق همواره پرانرژی باشند و روند کارها را تسریع و هدایت کنند.خواب باکیفیت شب به گواه دانشمندان، کلید موفیت است و ما انتظار نداریم که شخصی با زندگی شبانه و خواب‌های آشفته به مدارم بالای مدیریت و سطوح بالای تصمیم‌گیری برسد. خواب کم تمرکز را کم کند و شما را آشفته می‌کند.اما واقعا مشاهیر شامال آدم‌های ثروتمند، مشهور و سیاستمداران هر شب چند ساعت می‌خوابند؟

جالب است که بر اساس تحقیقات میزان خواب و الگوهای خواب مشاهیر بسیار متفاوت است که از این امر می‌شود استنباط کرد که نمی‌توان به همه افراد برای بهداشت خواب و سلامت و افزایش موفقیت، یک عدد و رقم ثابت تجویز کرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده:

مارک زاکربرگ:

ساعات طولانی کار می‌کند، کارش تا ساعات شب هم طول می‌کشد، طوری که تازه ساعت ۳ شب بامداد به خواب می‌رود و ساعت ۸ صبح از خواب برمی‌خزد. پس روی هم رفته فقط ۵ ساعت می‌خوابد. میزان خوابی که برای بسیاری از ما کم به نظر می‌رسد.

بیشتر ماها با ۶ ساعت خواب شبانه و یک ساعت چرت عصرگاهی سر حال می‌شویم!

ایلان ماسک

شاید فکر کنیم که ایلان ماسک که این ماه‌ها دریافته‌ایم در زندگی شخصی شیطنت‌هایی دارد، نمی‌تواند به منظمی بسیاری از رؤسای شرکت‌های برزگ فناوری باشد، اما او  هم یک الگوی روزانه منظم را دنبال کند. اما خودش را مقید به قانون ۱۲۰ ساعت کار هفتگی کرده است.

در ضمن ساعت یک شب می‌خوابد و ۷ صبح بیدار است و خودش را عادت داده که قبل از خواب اندکی مطالعه داشته باشد.

جف بزوس

او هر شب حدود ۷ تا ۸ ساعت می‌خوابد. این میزان از خواب حلق و انرژی او را بهتر می‌کند و باعث می‌شود که تصمیم‌های هوشمندانه‌تری بگیرید

دونالد ترامپ

چه از تصمیم‌های سیاسی او راضی باشید و یا نباشید، باید بپذیرید که شایستگی‌ها و زرنگی‌های داشته که توانسته در جامعه پررقابت آمریکا، خودش را تا این سطح از موفقیت اقتصادی و سیاسی بالا بکشد. جالب است بدانید که او کمترین میزان خواب را در میان همتایان خود دارد. گفته می‌شود او فقط ۳ ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد.

شاید دقیقا به همین خاطر باشد که او جو بایدن را دست می‌اندازد و ویدئوهای چرت زدن او در برخی از همایش‌های را گواهی بر ازکارافتادگی بایدن قلمداد می‌کند!

ورزشکارانی مانند تا بردی و استفان کوری

اما جالب است بدانید که ما ورزشکارانی داریم که به کمتر از ۹ ساعت خواب شبانه‌روزی راضی نمی‌شوند. دو تا از این ورزشکاران تام بردی از NFL آمریکا و استفان کوری از NBA هستند.

بیل گیتس

همان طور که می‌دانید او یکی از منظم‌ترین آدم‌های مشهور معاصر است. او یک ساعت قبل از خواب مطالعه می‌کند. همین باعث می‌شود که کیفیت خوابش بسیار ارتقا پیدا کند. از نیمه‌شب می‌خوابد و حدود ساعت ۷ صبح بیدار می‌شود.

وارن بافت

او هم اهل مطالعه است و ۸ ساعت خواب ۲۴ ساعته دراد.

پس دیدیم که میزان خواب و ساعت شروع خواب و عادات قبل از خواب در میان مشاهیر، متغیر است. اما هر کدام متناسب با شرایط خودشان، یک الگوی منظم اختیار کرده‌اند و به آن پاینبد هستند.

دست آخر به اینفوگرافی بسیار جالبی توجه کنید که همه این الگوها و اعداد و عادات مربوط به خواب در میان مشاهیر را به صورت زیبایی خلاصه کرده و به نمایش گذاشته است.

منبع