در حوالی تصویرگری مجلات

پروژه امروز روزرنگ مجموعه تصویرسازی هایی است که برای مجله همشهری بچه ها، سروش کودکان، خردسالان و قلک از سال 93 کار شده اند. طراح آثاری که خواهید دید معتقد است ایده های تصویرسازی اش از تخیلات دوران کودکی تا به امروز همراهش آمده اند.
« معمولا برای تصویرسازی اتود ذهنی می زنم، متن سفارش را چند بار می خوانم و تجسم می کنم. بعد یک پیش طرح ساده و اجرا. که حدودا یک یا دو روز هر فریم وقت می خواهد. سعی می کنم تا جایی که امکان دارد تصویرم به متن نزدیک باشد و وقتی در کنار هم قرار می گیرند یکدیگر را کامل کنند ولی در خیلی از آثارم، حداقل خودم اینطور فکر می کنم که اگر متن نباشد، بیننده می تواند تا حدودی داستان را حدس بزند البته نه اینکه داستان را به اصطلاح لو بدهم. چون به هرحال ارزش کار نویسنده هم باید حفظ شود.

خیلی زیاد برایم اهمیت دارد که بچه ها با کارم ارتباط برقرار کنند و مخاطب بیشتر کارهایی که می بینید گروه سنی الف و ب است. خیلی به رفتار کودکان دقت می کنم گاهی شاید آز آن ها راجع به موضوعات مختلف سوال کنم یا عکس العمل شان را در مواجهه با کارم ببینم واینکه وقتی می خواهم تصویر را خلق کنم حتما به دوران کودکی خودم رجوع می کنم، که اگر همان سن بودم، درباره این داستان چه تصوری داشتم و چطور ارتباط برقرار می کردم… یا مثلا دوست داشتم شخصیت اصلی داستان چه شکلی می بود.

در موارد زیادی آثار یک هنرمند خارجی را مطالعه می کنم. چیزی که برایم جالب است نوع رنگ، نور، سایه و همچنین نحوه برخوردش با چهره های کاراکترهاست. چیزی که در تصویر سازی های ایرانی به آن توجه کمتری می شود face expressions یا حالت چهره در موقعیت های مختلف است که در نتیجه حس بیشتری به بیننده منتقل خواهد کرد و گاهی همین نکته، توجه به حالات چهره کاراکترها و نوع عکس العمل آن ها با توجه به موقعیت در داستان، باعث می شود کارهایم متفاوت شوند. به طور کلی در زمینه کاری خودم خیلی آدم جستجوگری هستم. دوست دارم همه نوع تکنیک و سبک کاری را تجربه و مطالعه کنم. همیشه خودم را به چالش می کشم تا شاید در هر مسیری که پا می گذارم چیز جدیدی دریافت کنم.»

” اکرم اسماعیلی” متولد 1368 شهر قزوین کارشناسی آموزش هنرهای تجسمی دارد. طراحی کاراکتر و کانسپت انیمیشن و گرافیک شهری از دیگر شاخه های فعالیت حرفه ای او هستند.

 


image 
imageimageimage