دومین دوسالانه طراحان بسته‌بندی افتتاح شد

روز گذشته – جمعه ۱۴ مهرماه – دومین دوسالانه آثار طراحان بسته بندی کشور در گالری استاد ممیز خانه ی هنرمندان آغاز به کار کرد. این دوسالانه که با هدف و آرزوی ایجاد تغییر و ارتقاء سطح کیفیت بسته بندی محصولات ایرانی (‌ به تمامی معانی :‌ از مرحله ی ایده و طراحی گرفته و تا چاپ و تولید ) شکل گرفته است دومین دوره ی خود را آغاز نمود.

بدیهی ست که چنین تغییری در بازار طراحی و دیزاین و بسته بندی کشور پیگیری و پشتکار فراوانی میخواهد و استمرار و کار پژوهشی مداوم کمک میکند تا بلکه ذره ذره امیدوار بود بتوان آنرا اصلاح کرد. طبیعتا فاصله تا تاثیر گذاری مطلوب بسیار زیاد است و چیزی که در طی سالهای متمادی شکل گرفته با یک یا دو دوره برگزاری نمایشگاه و کار تحقیقی تغییرات سریع نخواهد داشت – گرچه به نظر میرسد تفاوت کیفیت آثار راه یافته به این دوره نمایشگاه با دوره ی اول این دوسالانه کاملا محسوس و به وضوح قابل تشخیص است.

اضافه شدن بخش جنبی آثار Backbone Branding Studio در کنار این نمایشگاه به شدت بر جذابیت آن افزوده و نمایش اصل آثاری منتخب از طراحی های این استودیو که در طی سالهای گذشته جایزه Pentawards را از آن خود کرده اند از جمله اصل کار برگزیده ی سال ۲۰۱۷ که این استودیو – دو هفته ی گذشته در اسپانیا به کسب این جایزه ( مهمترین جایزه طراحی بسته بندی اروپا ) نائل شده در این نمایشگاه بسیار دیدنیست.

روز گذشته از ساعت ۱۷ تا ۲۱ گالری ممیز ساعات شلوغ و پر ترافیکی را گذراند و اکثر طراحان و استودیوهای راه یافته به این نمایشگاه و نیز مخاطبان حرفه ای و همینطور دانشجو در کنار پیشکسوتان و هیئت داوران و اعضای مشاورین نمایشگاه در بین بازدید کنندگاه به چشم میخوردند. بیژن جناب – امرالله فرهادی – علیرضا مصطفی زاده – فاطمه کرکه آبادی – میترا شاهسوند – مسعود نجات – مجید عباسی – آقای سنیچ چاووش اوغلو رئیس دانشکده هنرهای تجسمی و ارتباطات و همچنین استاد دانشگاه مدیترانه ای شرقی EMU – مصطفی اوجی و طراحان مختلف از استودیوهای برندینگ و طراحی از جمله استودیوی موفق و پرکار – کرگدن – که همه ی اعضا و تیم طراحی آن به دیدن نمایشگاه آمده بودند در بین بازدید کنندگان دیروز حاضر بودند.

نمایندگان، موسس و مدیر هنری Backbone Branding Studio درمراسم اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان این رویداد (جمعه ۲۱ مهرماه ساعت ۱۸) شرکت خواهند کرد و سخنرانی خواهند داشت. 
لازم به ذکر است آقایان و خانمها : Mr.Stepan Azaryan – Mr.Stepan Avanesyan – Ms.Kristine Khlushyan
Ms.Eliza Malkhasyan – Ms.Meri Sargsyan از استودیوی یاد شده میهمانان امسال این دوسالانه خواهند بود. همچنین ورکشاپی توسط طراحان این استودیو در مدرسه ویژه برگذار خواهد شد که جزئیات آن در خبرهای بعدی به اصلاع خواهد رسید. علاقمندان همه روزه به جز شنبه ها میتوانند تا ۲۵ مهر ماه از این نمایشگاه بازدید نمایند.