سبک طراحی «استودیو دیزاین زاگمایستر»

استفان زاگمایستر در سال 1962 در شهر برگنس اتریش به دنیا آمد. او در دانشگاه هنرهای کاربردی شهر وین تحصیل كرد و بعد در دانشکده پرات نیویورک تحصیلاتش را تکمیل کرد. استفان از سال 1991 تا 1993 در یک آژانس تبلیغاتی لیوبونت در شهر هنگ کنگ مشغول كار بود و بعد از آن استودیوی شخصی خود را افتتاح کرد و نامش را “استوديو ديزاين زاگمايستر” گذاشت. دامنه فعالیت این استودیو شامل طراحى برندينگ، طراحی هويت سازمانى و طراحی شخصى بود.

اغلب جشنواره های معتبر بین المللی از جمله Grammy سال 2005 و سال 2010 از دستاوردها و آثار زاگمایستر قدردانی کرده و به آن جایزه دادند. Aerosmith و Rolling Stones و Guggenheim Museum افسانه ای در شمار مشتریان زاگمایستر هستند.
زاگمایستر در بيشتر آثارش به تقسیم تصویر روی آورده و بر این کار تاکید مى كند؛ در نتیجه اثر، خصلتی جامع و ترکیبی به خود می گیرد.

طراح و تیم حرفه‌اى او، سیستم و نظام نوینی برای طراحی برند شخصی راه اندازی کرده‌اند. عنصر اصلی گرافیکی كار آن ها “زاویه” است. در نشان دادن این عنصر، زاگمایستر هنر فوق العاده‌اى از خود نشان می دهد و از خط هایی با کنتراست های گوناگون استفاده می کند. دگرگونی رنگ ها جلوه ای از حرکت و جهت گیری در چشم بینندگان ایجاد می کند.

Function1b_1


برای مثال کلمه function را در نظر می‌گیریم. خطوط سفید رنگ در این تصویر نه فقط تمام تصویر را ثابت می‌کند بلکه نگاه بیننده را با خود همراه كرده و خطوط عمودی و افقی و مورب و منحنی را برجسته می کند. خطوط دنبال یکدیگر می روند و یکدیگر را تکمیل كرده و گاهی اوقات از هم عبور می کنند. طراح با این کار موفق شده حجم های بصری اضافه بر تصاویر دوبعدی ایجاد کند.

Function1_1

 Function2b
یک مثال قابل توجه از این تكنيك، طراحى چرخ دنده هاست که در این تصویر خطوط بر یکدیگر سوار شده اند و در نتیجه جزيیات این چرخ دنده، متحرک و عميق به نظر مى رسد. این شیوه طراحى، خلاقانه و بسيار مورد استفاده است.
آیکون یک علامت تجارى ویژه است که هدف اصلی ش اطلاع رسانی سریع با دسترسی آسان، حروف کم، خواندنی و در عین حال با اندازه کوچک است.
استفان زایگماستر تمام این مشخصات را با موفقیت در سبک طراحی استوديو خود مورد استفاده قرار داده است.

Function2_1  Function3_1  Function4_1  Print  Print  Abstract-1011_9

 AdobeMax_Web Barneys4 BMWbook1_1 casa-da-musica_1 CoverCrop-v2 Deitch_Box+Cover Deitch_Cover GuggenheimGordon-2  Levis-1  NewViennaNow_1_1  RollingStones1  SW_ABickerton_1  TIL-13

 

منبع: مطلب اختصاصی نوشته شده  توسط خانم تاتیانا آفونینا (Afonina Tatiana)


image 
imageimageimage