شما غار بيچاره من را نديده‌ايد؟!

قدم گذاشتن، آموختن و تجربه كردن هنرهاى گوناگون، به جز لطف و لذتى كه به همراه خود دارد؛ وسعت‌بخش ذهن و ديد هنرمند نيز هست.
تصور كنيد موسيقى‌دانى كه گاهی مجسمه سازى كند يا نقاشی را كه براى دل خود شعر بگويد يا عكاسی را كه در پی آموختن هنر نويسندگى باشد…! همه ى اين ها با خود، تجارب و درك هاى جديدى مى‌آورند كه الهام بخش و پرواركننده ى ذهن هر هنرمندى است.
مهشيد راقمى، تصويرگر و نقاش جوان ايرانى ست. او متولد ١٣٦٢ و كارشناسى رشته‌ى گرافيك است و سال‌ها در زمينه‌ى هنر مينياتور فعاليت كرده و البته به تصويرگرى كتاب‌هاى كودكان پرداخته است.
به طور حتم، تجربيات مهشيد در زمينه‌ى مينياتور بر روى تصويرگرى‌هايش تاثير داشته است. شايد بتوان دقت طراح در ساخت و ساز جزييات، تركيب بندى‌هاى چندگانه و پرسپكتيو تخت آثارش را به مينياتوريست بودن او نسبت داد.
مهشيد راقمى سال هاست با انتشارات متعددى در زمينه ى تصويرگرى كتاب كودك همكارى مى كند و در نمايشگاه هاى گروهى داخلى و بين المللى مختلفى شركت داشته است. او كه نفر دوم پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی بوده، آثارش در چندين جشنواره ى معتبر تصويرگرى برگزيده و به چاپ رسيده است كه از آن جمله مى توان به فستيوال بلگراد ٢٠٠٩- ٢٠١٣ و لوح تقدیر فستيوال سی جی کره در سال ٢٠١١ و تنديس افتخار شارجه ٢٠١٣ اشاره نمود. در ادامه تصويرسازى‌هاى او را براى دو كتاب “شما غار بيچاره‌ى مرا نديده‌اید؟!” و “خروس پرريزان ” با هم مى‌بينيم.
“غار بيچاره…” كه توسط انتشارات علمى فرهنگى و به نويسندگى محمد گلى به چاپ رسيده؛ داستان كودكى است كه خسته از شلوغى، براى خود در انتهاى حياط خانه‌ى درختى مى‌سازد.
“خروس پرريزان” نوشته‌ى سرور پوريا، توسط انتشارات سازوكار در دست چاپ است و داستان آن درباره‌ى دزديده شدن مرغى توسط روباه و پريشانى خروس قصه براى اوست.
با هم تصویرسازى‌هاى زيباى مهشيد را براى اين دو كتاب، مى‌بينيم:

2013-06-17 14-39-53_0099

20

3  mahshid 3 mahshid 5 7

mahshid 2 mahshid 1 0  1  2  mahshid 4 5  8  11

0

1 2 4 5


image 
imageimageimage