فراخوان بین المللی طراحی بسته بندی «بهتر با کمتر»

فراخوان مسابقه بین المللی طراحی بسته بندی «بهتر با کمتر» منتشر شد. این مسابقه توسط شرکت  Metsä Board برگزار می شود و طراحان بسته بندی را به چالش می کشد تا راه حل هایی سازگار با محیط زیست خلق کنند و  راه حل های طراحی جدید برای برخی از بسته بندی هایی که با رشدی بیش از انواع دیگر، به عنوان پرکاربردترین بسته بندی های جهان محسوب می شوند پیدا کنند.

میلیاردها بسته های مصرفی هر روز در جهان مصرف می شود و همچنان در حال رشد است. بنابراین تعداد بسته ها و مقدار بالای پلاستیکی که در بسته بندی استفاده می شود تبدیل به یک نگرانی  بین المللی شده است. طبق آمارها  میزان ورود مواد زائد پلاستیکی به اقیانوس ها تقریبا به 9 میلیون تن می رسد.

بسته ها همچنان نقش مهمی در حفاظت و ارتقاء محصولات در آینده را ایفا خواهند کرد، اما با افزایش مصرف، توسعه ی بسته بندی هایی که امکان استفاده از مصالح تجدید پذیر، غیر فسیلی و استفاده عاقلانه از منابع را افزایش می دهد مهم تر می شود. هیئت مدیره Metsä متوجه شده است که طراحان بسته بندی نقش تعیین کننده ای در این امر مهم دارند و تاثیرات زیست محیطی را می توانند  کاهش دهند. به عنوان مثال با ساخت بسته بندی های سبک تر و  استفاده از مواد قابل استفاده مجدد و تبدیل آنها به موادی دیگر از طریق بازیافت آسان تر.

جایزه اصلی این رقابت ۱۰۰۰۰ یورو است و  شرکت دانش جویان هم در این رقابت آزاد است و برگزارکننده به عنوان یک جایزه اضافه، یک دوره کارآموزی برای یک دانشجو در شانگهای درنظر گرفته است.

آخرین مهلت ارسال : ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

اعلام برندگان نهایی: بهار سال ۲۰۱۸

برای  کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی به اینجا مراجعه کنید.

 


image 
imageimageimage