قلمی از حس بازار

« قلم “مشتی” برای مردم و مخاطبینی با میانگین سنی ۳۰ تا ۴۰ سال که خاطره ای خوش از حروف فارسی و خط ایرانی در ذهن دارند طراحی شده است. اين تایپ می تواند قشری از مردم را که استفاده از خطوط قدیمی در فضای شهری را نسبت به سایر تایپ‌های دیجیتال ترجيح می‌دهند، راضی کند. خط هایی همچون نستعلیق در ایران و رقعه در کشورهای عرب زبان منطقه خاورميانه، برای امور عادی معیشتی در کوچه پس کوچه‌های شهری،‌ سَر درِ فروشگاه‌ها، اعلامیه‌ها و… بیشترین کاربرد را دارد. جای خالی این نوع قلم‌ در آرشیو عمومی فونت‌های فارسی را به شدت خالی می ديدم. برای رفع این نیاز بود که از سال ۹۲ شروع به کار کردم و سراغ عمومی‌ترین خط ایرانی و عربی،  یعنی نستعلیق و رقعه در داخل شهرها رفتم تا از روحیه و ویژگی های فرمی آنها استفاده کنم. تلاش کردم قلمی متناسب با سلیقه ایرانی طراحی کنم که پاسخگوی نیاز بصری نوشتار جامعه باشد. ازخصوصیات روحی و فرم این قلم می‌توانم بی‌آلایشی، جوان و با انرژی بودن همراه با حسی نسبتا نوستالژیک را ذکر کنم. اندام درشت، قد متوسط، محدود نبودن به کرسی، پر دور بودن، زاویه‌ای نسبتا مایل و چشم‌های متوسط هم از ویژگی‌های فرمی قلم مشتي هستند. این تایپ‌فیس دارای سه وزن نازک، ضخیم و سیاه است، ضمن اينکه در نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران در آبان‌ماه ۱۳۹۴ شایسته تقدیر شناخته شده است.»

توضیحات بالا به قلم « میلاد داداش‌زاده» طراح تایپ فیس مشتی است که  هم اکنون از طریق سایت نرم افزاری « مریم» به فروش می‌رسد.

2

3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 cover
image 
imageimageimage
  1. حسی که در کار شما هست با توجه به توضیحاتی که دادید بسیار همخونی داره
    اینکه به دنبال خطوط قدیمی رفتید و از اونها الهام گرفتید خیلی عالیه . این روزها دوستان طراح ، بیشتر تمایل به ریدیزاین قلم هایی دارند که خود اون قلمها بسیار قوی هستند و اصولا فکر خلاقانه ای پشت این حرکت اونها نیست .
    تلاش شما تو این زمینه قابل ستایش هست
    امیدوارم شاهد کارهای دیگه ای ازتون در آینده ی نزدیک باشیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *