قلم‌های واضح، ری و میرزا برنده‌ نشان تایپوگرافی ممتاز TDC

رضا بختیاری فرد و امید امامیان با دو قلم «ری» و قلم قرآنی «واضح» و امیرمهدی مصلحی با قلم «میرزا» موفق به دریافت نشان تایپوگرافی ممتاز (Certificate of Typographic Excellence) شدند. در بیست و یکمین دوره‌ی این رویداد که امسال برگزار شد  ۲۲۵ اثر از ۳۹ کشور در این مسابقه شرکت داشتند که این جایزه تنها به ۱۸ اثر اعطا شد.

کلوپ طراحان تایپ (TDC)، سازمانی بین‌المللی برای کسانی است که برای تعالی تایپوگرافی در همه‌ شکل‌های آن تلاش می‌کنند؛ مأموریت این سازمان ارتقای سطح استاندارد تایپوگرافی و حوزه‌های گرافیک مرتبط با آن است؛ همچنین این سازمان از تحصیلات و پژوهش‌ها در این حوزه حمایت می‌کند و به انتشار اطلاعات مرتبط با تایپوگرافی می‌پردازد.

این سازمان، از دهه‌ی ۵۰ میلادی تا امروز، سالانه مسابقه‌ای برای طراحان تایپ‌فیس ترتیب می‌دهد که گواهی ارائه شده به برندگان این رقابت، به‌عنوان معتبرترین جایزه در حوزه‌ تایپ‌دیزاین شناخته می‌شود.

نتایج این مسابقه به‌ عنوان سابقه‌ تاریخی مهمی در روند تایپوگرافی و همچنین منبعی گران‌بها برای طراحان و پژوهشگران قلمداد می‌شود.
گفتنی است آثار برندگان این مسابقه درچندین کشور از جمله امریکا، کانادا، چین، انگلستان، فرانسه، آلمان، اندونزی، اسرائیل، ژاپن، لهستان، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا، تایوان، تایلند و ویتنام به نمایش در می‌آید.

داوران امسال این مسابقه:
سحر افشار
Verana Gelarch
YuJune Park
Dyana Weissman