لوگوی جشنواره

لوگوی جشنواره «مونوپرفورمنس» رونمایی شد

لوگوی جشنواره «مونوپرفورمنس» بر اساس یکی از تندیس‌های هنرمند اسپانیایی جسوس کوریا پرز به صورت مجازی رونمایی شد.

هیوا امینی دبیر فستیوال «مونوپرفورمنس» با اشاره به برداشتی که برای طراحی لوگوی این فستیوال از یکی از تندیس‌های جسوس کوریا پرز هنرمند مجسمه ساز اسپانیایی داشته‌اند  گفت: در فضای مجازی با تندیسی روبرو شدیم که از لحاظ ظاهری و مفهومی شباهت زیادی به ایده مد نظر ما و محتوای فستیوال داشت چون در این اثر هم شاهد ایستایی و هم حرکت نمایشی هستیم که با فضای این رویداد کاملاً منطبق بود.

وی ادامه داد: از این رو با این هنرمند ارتباط برقرار کردیم و طی ایمیل‌هایی که بین ما رد و بدل شد پیشنهاد استفاده از این تندیس را برای طراحی لوگوی فستیوال مطرح کردم که این هنرمند نیز از این طرح استقبال کرد و اجازه برداشت از اثرش را به ما داد. پس از آن تندیس مذکور را به مصطفی مرادیان مشاور هنری فستیوال سپردم و وی با تغییراتی اندک، آن را به عنوان لوگوی این فستیوال طراحی نهایی کرد که مورد تایید جسوس کوریا پرز نیز قرار گرفت.

امینی با اشاره به رونمایی این لوگو عنوان کرد: امروز جمعه ۵ دی ماه این لوگو به صورت مجازی رونمایی می‌شود. علاقه مندان به حضور در این فستیوال نیز تا ۳۰ بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند و تا ۲۵ اسفند ماه نیز بازبینی نهایی آثار انجام خواهد شد. از اول تا ۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز شاهد برگزاری جشنواره و اجرای آثار به صورت مجازی خواهیم بود.

کوریا پرز در ۲۴ دسامبر ۱۹۶۹ در مادرید متولد شد. در سال ۱۹۹۲ از دانشگاه UCM فارغ‌التحصیل و دوره دکترا را در سال ۱۹۹۵ به پایان رساند. آثار او در کشورهای مختلفی از جمله تالار هنر Sungsan (کره جنوبی)، موزه Typhlological ONCE، صندوق‌های میراث هنری CAM، صندوق‌های میراث هنریUCM ۱۴ نوامبر ۲۰۱۳ به نمایش درآمده است.

فستیوال «مونوپرفورمنس» دارای سه بخش «مونولوگ یا تک گفتار نمایشی»، «سولوپرفورمنس یا اجرای تک نفره» و «لکچرپروفورمنس یا گفتار اجرا» است. آرش دادگر، محمودرضا رحیمی، الهام کردا، آزاده گنجه و اصغر دشتی داوران اولین دوره فستیوال «مونوپرفورمنس» هستند.

منبع