مسابقه طراحی پوستر «روز جهانی غذا»

دفتر نمایندگی «فائو» در ایران از کودکان و نوجوانان ایرانی پنج تا ۱۹ ساله دعوت کرده است تا با توجه به شعار روز جهانی غذا در سال ۲۰۱۸ یعنی «تلاش برای دستیابی به گرسنگی صفر» پوستری را به مناسبت این روز جهانی طراحی کنند.

این مسابقه در پنج گروه سنی پنج تا هشت سال، نه تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۱۹ سال برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۹ آبان‌ماه ۱۳۹۷ در ‌وب‌سایت «فائو» به نشانی  https://goo.gl/mhTXsJ ارسال کنند. هم‌چنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://goo.gl/ppUFD۴  مرجعه کنند.

کودکان و نوجوانان می‌توانند فایل «کتاب روز جهانی غذا» را از نشانی https://goo.gl/yMQBJm دریافت کنند و از آن برای طراحی پوسترهای خود الهام بگیرند. این کتاب به تشریح آرمان گرسنگی صفر و هم‌چنین چگونگی همکاری و اقدام همگانی برای دستیابی به این آرمان جهانی می‌پردازد

.

گفتنی است، سازمان «فائو» یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از سازمان‌های بین‌المللی است که در زمینه توسعه کشاورزی فعالیت دارد. این سازمان سال ۱۹۴۵ توسط ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد تأسیس شد. ازسوی فائو ۱۶ اکتبر برابر با ۲۵ مهرماه به عنوان روز جهانی غذا نامیده شده است.


image 
imageimageimage