معرفی برگزیدگان جشنواره ملی پوستر ناجیانمان

برگزیدگان جشنواره ملی پوستر ناجیانمان معرفی  شدند. به گزارش روزرنگ و به نقل از دبیرخانه جشنواره ملی پوستر ناجیانمان، از مجموع 1270 اثر رسیده به دبیرخانه،  آثار برگزیده توسط هیات داوران انتخاب و طی مراسمی که  ششم خرداد ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد برگزیدگان این رویداد معرفی و از آنان تقدیر به عمل آمد.

بنا بر این گزارش طبق رای هیئت داوران: مجید عباسی، کورش پارسانژاد، حسن موسی زاده، محمد اردلانی و اصلان اصلانی از حسین اسفندی، علی مدیری، سمانه سادات رفائی و پویا سرابی تقدیر شد و رتبه اول، لوح و مدال افتخار و تندیس جشنواره ملی پوستر ناجیانمان و مبلغ 60 میلیون ریال به محمدجواد گودرزی اعطا شد. همچنین رتبه دوم، لوح و مدال افتخار و تندیس جشنواره ملی پوستر ناجیانمان و مبلغ 40 میلیون ریال به داریوش وارث تعلق گرفت. رتبه سوم، لوح و مدال افتخار و تندیس جشنواره ملی پوستر ناجیانمان و مبلغ 20 میلیون ریال نیز به الهام زارعی اعطا شد.

همچنین به رای نیروی انتظامی، ضمن معرفی میلاد کرمی به عنوان شایسته تقدیر، جایزه ی ویژه ی ناجا، لوح و مدال افتخار، تندیس و مبلغ 10 میلیون ریال به خاطر مجموعه آثار به علی مدیری اعطا شد.

گفتنی است جشنواره ملی پوستر #ناجیانمان به همت گروه هنری ایرسا و با حمایت سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس برگزار شد.

جایزه اول:  محمدجواد گودرزی

جایزه دوم: داریوش وارثجایزه سوم: الهام زارعی


image 
imageimageimage
  1. متاسفانه برگزاری جشنواره‌های داخلی در حال حاضر نسبت به سال‌های قبل، تا حدودی دچار ضعف شده و هر سازمانی برای خودش جشنواره‌ی هنری برگزار میکنه و آثاری هم موفق میشه اما در بسیاری از موارد کیفیت آثار هم دچار مشکل هست.

    1. هدف ما از طراحی گرافیک رسوندن پیام سفارش دهنده ها با گرافیک و ایده ی خوب به مردمه. پس برگزاری این رویداد ها دقیقا با هدف ما و گرافیک تطابق داره. اینکه چهار تا آدم حسابیه شناخته شده هم کارارو انتخاب و داوری می کنن نشون میده که کارا استانداردها کیفی لازمه رو داره
      حالا اگر نظر منو شما با دوتا کار نباشه نمیتونه ملاک ارزش باشه دوست عزیز

      1. چقد جالب..شما مقابل اینهمه ادم ایستادید و میگید همه چی ارومه من چقد خوشحالم. خب بجز کار اول، کارای دیگه نفر دوم و سوم و کارای تقدیر شده دقیقا با رسالت گرافیک متناقضه!!اگه تابحال خواب بودید و کسی بیدارتون نکرده مشکل از شماست نه بقیه . با این اعتماد بنفس کاذبتون محکم فتوا میدید. مشخصه فقط این چارتا جمله رو از گرافیک جایی خوندید و با پوستو استخونتون لمسش نکردید.

  2. با سلام
    به نظرم کار اول خوبه
    ولی دوم اصلا نیست، خیلی آماتوری و ضعیفه، به نظر من در حد ورود به نمایشگاهم نیست
    سوم در خوبه، در حد مقام نیست، در حد ورود به نمایشگاست
    کارهای بهتر جایگرین دیگه ای هم برای کار 2 و 3 بود

    1. کیهانی عزیز احتمالا کار شما بوده که بهتر از دو و سه بوده !؟ نه !؟
      شما برای رویداد بعدی داور باش شما انتخاب کن کدوم در حد ورود هست یا نه ولی این جشنواره افتخار اینو نداشتن که شما داورش باشی عزیز جان

  3. من توی نمایشگاه از نزدیک آثار راه یافته رو دیدم. کارهای خیلی بهتر و با کیفیت تر از اینا بود. جای تعجب هست اینها انتخاب شدند. هر چی می خوام منفی فکر نکنم ولی نمیشه کاملا مشخصه با رابطه اینها انتخاب شدند و اصلا حرف شایستگی و کیفیت مطرح نبوده. آثار انتخابی در حد آماتور هستند. در واقع طراحانی که شرکت کردند فقط بازیچه بودند. جای تاسف هست…

  4. درسته حرفتون کاملا .مشکل اینه که داوریا اصن خوب نبوده.معلوم نیست چه اتفاقایی افتاده.تعداد کارا بالای هزارتا بوده.ولی در کل نفر دوم و سوم خودشونم تعجب کرده بودن که جایزه گرفتن..نفر دوم احتمالا چون تعداد کارای ارسالیش زیاد بود گذاشتن رو وزنه و کشیدن دیدن خب حیف رتبه نیاره.

    1. جناب کامل نیا باید عرض کنم که روابطی وجود نداشت .شما خودت نشستی تو خونه کار فرستادی بعد دوستانی که ۳روز از نقاط مختلف کشور اومده بودن و ب سختی کار کردن خود من بخاطر این ورکشاپ ۳بار رفتم تهران که طرحا با اجرای بهتری باشن بعد شما الکی قضاوت میکنید .برای کارتون چقدر وقت گذاشتید؟ که توقع رتبه داشتین؟

  5. من هم از نزدیک کار هارو دیدم و به نظرم کار های بهتری میتونستن رتبه بیارن، من پیشنهادم اینه که روزرنگ پوستر های نمایشگاه رو اینجا به نمایش بزاره تا دوستان خودشون قضاوت کنند، شاید هم من اشتباه میکنم و داوری ها درست بوده…

  6. سلام و دست مریزاد به طراحان جوان خوش آتیه اراکی
    محمد جواد گودرزی عزیز
    میلاد کرمی عزیز
    و حسین اسفندانی پرتلاش
    موفق و پیروز باشید

  7. نمیدونم چرا هر جا یه انتقاد و نظری کیدم به گوش کسی که باید برسه نمیرسه
    برام جای سواله چرا بین اون همه کار ارسال شده 90 در صدش مال کسایی بوده که توحین فراخوان تو ورکشاپ ناجیانمان شرکت کرده بودن وکاراشونو زیر نظر اساتید و..انجام داده وفرستاده بودن….
    برام سواله چرا واقعا چرا چنین فراخوانهایی که الویت انتخاب شدن در اون رابطه است وحالت فورمالیته داره عمومی میشه بهتر نیست فقط خودتون باشید وسوگلیهاتون؟؟؟چرا دیگرانو بازی میدین؟؟؟باکسی رودربایستی دارید؟؟؟هم شما…هم اسماالحسنی…هم پوسترهای عاشورایی و…..
    واقعا برای شما متاسفم وبرای هنر و گرافیک ایران ناامید ونگران…

    1. چون حین کار ایرادات کار گرفته میشد و همفکری بچها کاز پیش میرفت ،شما نشستی تو خونه هیچ کاری نکردی توقع داری براتون دسته گل بیارن؟؟
      شما چقدر برای جشنواره کار کردین؟ چرا کار نفرستادید برای ورکشاپ که شماهم سوگولی باشی؟؟ ضعف خودتونو به دیگران نسبت ندید و قضاوت نکنید

      1. چه ربطی داره جناب! شما دقیقا دارید این حرف دوستان رو که کسانی که در ورکشاپ شرکت کردند و سوگولی هستند برنده شدن رو تایید میکنید. این که دیگه مسابقه نیست، شرکت در یک کارگاه تعریف شده از قبل و در آخر هم جایزه گرفتنه!
        مگه مدرسه است “چون حین کار ایرادات کار گرفته میشد و همفکری بچها کاز پیش میرفت”!!!
        این که نشد جواب، این اصل تقلب، یعنی به قول شما کارهایی که ایراد داشته رو اصلاح کردن و بهش جایزه دادن ولی کارهای خوب دیگه رو کنار گذاشتن!

  8. شاید بگین شما که اینقد شاکی هستین چرا شرکت میکنین؟؟
    واقیتش من تازه 3ساله که دارم تو فراخوانها و مسابقات داخلی شرکت میکنم قبلا وصف فراخوانهای داخلی رو شنیده بودم ولی فک نمیکردم اوضاع اینقد بد باشه سالهای اول وقتی شرکت میکردم وحتی جز راه یافته ها نبودم با خودم میگفتم ایراد از کارهای خودمه بیشتر و بیشتر سعی کردم ولی گویا مشکل جای دیگه ست.

  9. سلام

    تبریک به برگزیده ها
    .
    بنده هم کمی از داوری ها متعجب شدم ، چون میدونم که بر اساس رابطه نبوده

    و معتقدم آثار بهتری توی نمایشگاه بود که میتونست کمی جابه جا بشه با رتبه ها
    .
    ولی در کل خسته نباشید میگم خدمت همه

    به ویژه استاد اردلانی که همیشه ورک شاپ هاشون پر بار و عالیه

  10. از کی تا حالا قرص های آرامش با کپسول نشان داده می شوند؟؟؟ااون بخش قرمز کپسول اتفاقا آزیر کشیدن اضطراب می آورد وخلاف کاران هم می توانند بعد مسافت وزمان را محاسبه کنند که چقدر وقت دارند!!!
    مورد سوم هم همون راهی که تواسماالحسنی وبقیه جشنواره ها تکرار میشه گل وبلبل بکش می روی تو نمایشگاه !!!

  11. چیزی که عوض داره گله نداره که !
    داوری فرایند مشخصی داره و مشخص ترین قاعدش اینه که حتی خود داورا هم قبل از جلسه و حتی اواسط داوری نمی تونن پیشبینی کنن کی اول میشه. تنها اعتراضی که به داوری میشه داشت اینه که جشنواره ای که داوراشو قبول ندارید توش شرکت نکنید. نمیشه کسیو به داوری بپذیریم و براش کار بفرستیم که قضاوت کنه بعد بگیم داوریش درست نبوده. خودمون قبول کردیم که کار فرستادیم. اونم اساتید درست و درمونی مثل جناب عباسی و اردلانی و موسی زاده که مشخصا حرفه ای بودن و روراست بودنشون زبانزده

  12. درسته که در نمایشگاه آثار بهتری هم بود ولی درکل اگر پذیرفته باشیم در این رویدادها شرکت کنیم باید این نکته را در نظر بگیریم که در داوری هیچ ضمانتی وجود ندارد.
    اگر هم هدفتان اوردن رتبه است مثل خانم زارعی گل و بلببل بکشید مطمنا جواب خواهد داد.

  13. جواب اون دوستانی که میگن کار ها خوب نیست باید بگم این جشنواره یه فرخوان عمومی داشت و همه میتونستن شرکت کنن وشمای که کارارو قبول ندارین شرکت میکردین و سطح کارارو بالا میبردین، درمورد داوری ها من خودم هم مشکل داشتم با داوری اما این جشنواره یه داور که نداشته چهار تا داور داشته و نمیشه گفت که این داوری درست نیست، شاید یه سری جاها سلیقه دخیل شده اما این همه داوری نیست، در جواب اون دوستانی هم که میگن باند بازی بوده و بچه های ورکشاپ رتبه آوردن ما بچه های اراک اولین حضورمون در ورکشاپ آقای اردلانی بوده و هیچ آشنای باهم نداشتیم که بخواد به سوگولی هاش رتبه بده.در انتها همه جشنواره های ایران خیلی خوب برگزار نمیشن که حالا ما از این جشنواره انتظار یه جشنواره تاپ داشته باشیم همه جا مشکلاست هست…

    1. آقای کرمی
      خودتون قضاوت کنید کاری که تو ورکشاپ زیرنظر اساتید با ابزار و امکانات انجام شده حین کار نقاط ضعف و قئرتش مشخص شده بهنره یا کارایی که معمولی انجام شدن؟؟؟
      لباس و وسایل نظامی چیزی نیست که تو کمد هر خونه ای باشه و دست دراز کنی ازش عکس بندازی…..

      بهتر نبود ورکشاپ بعد از دریافت همه ی کارها برگزار میشد؟؟به هر حال گذشت

      1. حضور در ورکشاپ کار خیلی سختی نبود هرکس میتونست نمونه کار ارسال کن و در صورت تایید در ورکشاپ حضور داشته باشه همه وسایل هم در اختیارش باشه نکته بعدی اینکه ما هزینه زمان و خیلی چیزای دیگرو گذاشتیم تا در ورکشاپ حضور داشته باشیم و با تغییراتی که روی پوستر ها انجام میدیم نظر یکی از داورارو جلب کنیم. منظورتونم از اینکه ورکشاپ بعد از دریافت کارها برگزار می شد نمیدونم مگه فرقی هم داره؟

        1. داداشم شاید واسه شما راحت و واسه خیلیا سخت بوده.
          من با ایمان موافقم اگه بعد از گرفتن همه ی کارها انجام میشد منصفانه تر بود.میشد کارای تو ورکشاپ رو هم تو یه بخش جانبی نمایش داد.در کل بهتر بود شرایط همه ی افرادی که شرکت کرده بودند یکسان بود

          1. منظور من مراحل و شرایط حضور بود والا واسه ماکه از شهرستان رفتیم شرایط خیلی سخت بود و باز هم میگم هرکس دوس داشت میتونست در ورکشاپ باشه…

      2. قبل از فراخوان عمومی فراخوان ورکشاپ بود که کارها فرستاده شد و انتخاب شدن برای حضور در ورکشاپ ،توقع ندارید که بتونن بیان ورکشاپ

  14. بعضی دوستان ناراحتن که چرا رتبه نیاوردن ،دوست عزیز شما چرا کار نفرستادی که بیای داخل ورکشاپ ؟ بنده به شخصه ۳بار به جز ورکشاپ اومدم تهران روی طرحام کار کردم استاد اردلانی قبل از این ورکشاپ اصلا نمیشناختم بعد میگید رابطه؟ شما ۱درصد تلاش میکردید برای کاراتون و به خودتون ایمان داشتید و وقت میزاشید حتما نتیجه میگرفتید. یاد گرفتیم که فقط قضاوت کنیم .شما که کارتون گرافیکه با دیدن داورا و روند جشنواره مشکل داشتید شرکت نمیکردید که اخرش بخواید ایراد بگیرید

  15. خوشبحالتون که میتونستید برید تهران پیش اساتید.میگین شما رو قضاوت میکنن امافکر نمیکنید شما هم شرایط اونها رو قضاوت میکنید شاید در وسعشون نبود بتونن برن تهران وهزینه کنن .بهتره کمی انتقاد پذیر باشید دوستان..به هر حال تبریک وخسته نباشید

  16. چه خبرته برادر،گرافیست،هنرمند
    توهمه ی جشنواره ها داوری اکثرا سلیقه ایه خب این بار هم قرعه به نام شما افتاد و انتخاب شدین چرادرمورد انتقادها جبهه میگیرید؟ ازکجا میدونید بقیه ی شرکت کننده ها تلاش نکردن؟زحمت نکشیدن؟اصلا شما همه ی کارهای ارسال شده رو دیدین که راجع به انتخاب نشده ها قضاوت میکنید؟

  17. سلام و تبریک و خسته نباشید به همه ی دوستانی که در جشنواره شرکت کردن و دوستانی که رتبه کسب کردن …
    بچه ها من نه حامی دوستانی هستم که بر بی عدالتی تاکید دارن و نه دوستانی که تصور میکنن تلاش خیلی زیاد کردن. قطعا اکثر ما در حال کسب تجربه ایم و اهدافی داریم برای اینکه برای طراحی یک پوستر وقت میزاریم، فکر میکنیم، ساعت ها کار اجرا می کنیم و … به تمام این فرصت ها به دید تجربه نگاه کنید. اهدافتون را هم بزارید روی فستیوال های مطرح ببینید میتونید حرفی و جایگاهی در سطح بین المللی داشته باشید یا نه!
    کار اول خوب هست تبریک میگم به دوستمون؛ کار دوم کار خوبی هست اما یک تضاد بین شعار و تصویر دیده میشه تصویر دقیقا استرس و اضطراب منتقل میکنه در حالی که شعار از ارامش صحبت میکنه! شاید اگر از شعار دیگه ای استفاده میشد پذیرش این پوستر راحت تر بود. در ارتباط با پوستر سوم هم واقعا نظری ندارم نه ایده ای نه مفهومی صرفا طرحی که همه جا امروزه دیده میشه انصافا این کار حتی نباید وارد بخش نمایشگاه میشد چه برسه به برتر شدن. راستش بدون اینکه بخوام جانبداری کنم از نظر من هم کارهایی که دیده میشه ضعیف هست.

  18. کارای ورکشاپ که برای حضور در نمایشگاه اصلا داوری نشدن که اینقدر بهش گیر میدید. اصلا بحث زحمت بچه های ورکشاپ نیست اینا اگر تایید استاد اردلانی را می گرفتن کارشون در نمایشگاه میومد حتمن. مثل ورکشاپ مد ایرانی و خیلی ورکشاپ های دیگه که اصلا فراخوان مسابقه نداشتند. اونطور که در فراخوان ورکشاپ خونده بودیم فقط کارای ما بچه های ورکشاپ برای جایزه داوری قرار بود بشه نه راه یابی به نمایشگاه
    ولی معلومه سختگیرانه بوده داوری اساتید بزرگی مثل آقای عباسی و موسی زاده که خیلی از کارهایی که در ورکشاپ دیدیم و گفتیم واااای حتمن جایزه می گیره حتی تقدیر هم نشدن ! باز جای شکرش باقیه یکی از ورکشاپ تو سه تای اول بود
    با توجه به اسامی حدود 10 نفری که از مسابقه اومدن باید بگیم برای بخش مسابقه باید یه بخش جنبی میزاشتن چون خود ورکشاپ به تنهایی با حدود 60 اثر که تازه اگر استاد حذف نمی کرد کارامونو 100 تا هم میشد یه نمایشگاه خوب بود که هر کدوم از کارارو می شد برگزیده تصور کرد.

  19. سلام دوستان.من به شخصه از نحوه داوری راضی نبودم..ولی خب نمیتونیم بگیم بیاید به این جشنواره ها به دید تجربه نگاه کنیم!تا کجا تجربه؟اگه قرار باشه هرجا شرکت کنیم بگیم خب سلیقه ای انتخاب شده..پس اصن برا چی شرکت کنیم؟منم سلیقه ای میتونم تنهایی کار کنم.به هر حال انتخابها نشون میده داورا سواد لازم برای اینکار رو ندارن.حالا چون اینهمه سال تجربه دارن دلیل نمیشه که اشتباه نکنن.بهتره بیان پاسخگو باشن.من تو کارگاه شرکت کردم..مشکلی تو کارگاه نبود روند کارگاه روند معقول و درستیه.ولی تو داوری این روند معکوس شده.اگه قرار سلیقه ای عمل بشه بهتره این دواری ها تو حوزه گرافیک نباشه چون گرافیک هنر کاربردیه..و سلیقه ای بودن داوری احمقانه ترین کار ممکنه و ضربه های سختی به گرافیک این مملکت میزنه.من تو کارگاه از هیچ امکانات کارگاه بجز حضور استاد استفاده نکردم.کارمم کار بدی نشد..ولی با این وضع داوری منم میتونستم دوم یا سوم بشم…یا هرکس دیگری.دوستانی که میگن ما بعد کارگاه رفتیم بازم کار کردیم..خب چه دلیل مسخره ای میارین.مگه فقط شماها بودید..بعضی بچه ها بین 7 تا 15 روز هر روز رفتن پیش استاد و کار کردن..ایناها چیزای نسبی هست..بنظرم یکمی بالغانه رفتار کنید و مسائل رو به حاشیه نکشونید..اگه گرافیک رو دوس دارین تلاش کنید اوضاع بهتری براش بسازید.اون دوستانی هم که انتخاب شدن یک لحظه تصور کنن که بجای کارای اونها چارتا کار خیلی اماتور تر انتخاب میشدند که هیچ برتری به کار شما نداشتن.وقتی یه عده زیادی به دواری اعتراض دارن..معقول نیست که بیاید اینجا و سینه سپر کنید. که ما تلاش کردیم.قطعا همه تلاش کردن..اما اگه قرار باشه پرچمدارای اینده گرافیک کسایی باشن که سوادشو ندارن فقط دنبال اینن بگن من تو فلان جشنواره رتبه اوردم ..و مسیر اراک تهرانو ده بار رفتم وای بحال گرافیک.مسائل رو به حاشیه نکشونید..و هرکس با اندک سوادش بیاد و نقد کنه کارارو..

    1. مشخص که دوستان اراکی خاری شدن تو چشم شما که مثالتون مستقیم روشون، در ضمن برای اینجور انتقاد ها هویت خودتم نشون بده 😉

  20. به نظر میرسه مسئول کارگاه که آقای اردلانی بودند نباید در تیم داوری حضور پیدا می کردن.بالاخره امکانش هست که صحبت های ایشون باعث تغییر نظر داوران شده باشه.
    دبیر جشنواره نباید اجازه می داد که استاد کارگاه در تیم داوری قرار بگیرد.

  21. تبریک به محمد گودرزی و میلاد کرمی و حسین اسنفندانی بابت موفقیتی که داشتنند.
    برگزیده اول حقیقتا شایسته برگزیدگی نخست جشنواره رو داره، با ایده ایی خوب و اجرایی تمیز که به راحتی با مخاطب ارتباط براقرار می کنه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *