معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره پویانمایی فارس

آیین معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره پویانمایی استان فارس شامگاه دوشنبه در آیینی در تالار حافظ شیراز با معرفی برگزیدگان به پایان رسید؛ این جشنواره به مناسبت روز انیمشین از ششم آبان‌ماه در شیراز آغاز شده بود.

در این مراسم، هیات انتخاب جشنواره انیمشین فارس از بین آثار ارسالی، ١٨ اثر را شایسته راهیابی به دور نهایی دانست و پس از داوری نهایی لوح تقدیر و جایزه اثر برتر بخش نوجوان به زینب ناصری تعلق گرفت؛ همچنین جایزه برتر اثر نوجوان در طراحی شخصیت به پارسا توانایی اهدا شد.
در ادامه هیات داوران در بخش جوانان برتر در موضوع طراحی شخصیت جایزه برتر و لوح جشنواره لیلا حیدری را شایسته تقدیر دانستند؛ همچنین جایزه بخش طراحی فضا و خلق صحنه به زهرا قاسمی تعلق گرفت.

آثار شایسته تقدیر در بخش جوانان در طراحی فضا و صحنه به محمد باقری و فاطمه حق پرست اهدا شد. برنده بخش طراحی شخصیت یاسمن تقوی بود. دیگر جایزه برگزیده این بخش را فاطمه اکبری به خانه برد.
در بخش نوجوانان لوح و جایزه موضوع فضا و صحنه به سیده زهرا جعفری اهدا شد؛ همچنین، سارا همت و زهرا حمزه نیز در بخش طراحی شخصیت شایسته تقدیر شناخته شدند.
این جشنواره به همت موسسه آموزش عالی آزاد نوید پارس برگزار شد و هیات داوران آن را مهگان فرهنگ، لیلا نوروزی، سید علی امام زاده ای، کاوه سیستانی، پیمان دهقانی و مازیار محمدی نژاد تشکیل دادند.
28 اکتبر همزمان با ششم آبان ماه به نام روز جهانی انیمیشن نامگذاری شده است.