«مينى مال‌هاى كودكانه» قطعاتى از موسيقى راك براى كودكان

«مينى مال هاى كودكانه» نام كتابى است كه در جهت ساده سازى قطعات موسيقى راك براى كودكان در نظر گرفته شده است. موسیقی راک، سبكى از موسیقی عامه‌پسند است که در دهه ۵۰ میلادی تحت عنوان راک اند رول شکل گرفت و در دهه ۶۰ و بعدتر به طیف گسترده‌ای از سبک‌های موسیقی، به ویژه در آمریکا و بریتانیا گسترش پيدا كرد. اين سبك قدرتمند و در عين حال احساسى كه به تاكيد بر ملودى هاى پرضرب، سرعت و قدرت مى پردازد؛ تاثير عميقى بر جنبش هاى فرهنگى و سياسى دهه هاى شصت تا هشتاد گذاشت. در اين كتاب تلاش شده تا براى آشنايى كودكان با ملودى هاى كوتاه و مينى مال اين سبك، قطعاتى آرامش بخش و ملايم تنظيم شود تا بچه ها از نواختن آن لذت ببرند.

«فرشيد منفرد» طراحى جلد كتاب و سى دى اين مجموعه را برعهده داشته است. فرشيد درباره روند طراحى اين اثر مى گويد: «اين كتاب براى كودكان در نظر گرفته شده بود تا بتوانند با سازهاى ارف (موسيقى كودك) قطعاتى ساده در سبك راك بنوازند.سازهاى ارف از زايلوفون، فلوت و پركاشن ارف تشكيل شده و من تلاش كردم خشونت پنهان در اين سبك موسيقى را با لطافت ملودى هاى كودكانه پيوند بزنم. براى اينكار از يكى از كاراكترهاى خودم، پرنده صلح و ديگر آبجكت هاى مرتبط استفاده كردم تا به فضاى مورد نظر برسم.»
مينى مال هاى كودكانه توسط افشين عفتى تنظيم شده و به زودى توسط انتشارات چنگ منتشر خواهد شد. در ادامه مراحل شكل گيرى اين اثر را با هم مى بينيم:

0-Cover  01  02  03  04  05  08  09  10  11  13  14  15  16  17  18  19  20  21  23  24 26  
 27

 28-2   25