نخستین نمایشگاه آثار هنرمندان چک در موزه گرافیک ایران

«دوازده دنیا» نخستین نمایشگاه از آثار هنرمندان چک در موزه گرافیک ایران است که با دوازده نگاه متفاوت، آثاری از دوازده تصویرگر کشور جمهوری چک را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه بازتاب تلاش همکاران سفارت چک در ایران، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و جمعی از دوست‌داران فرهنگ و هنر در دو کشور ایران و جمهوری چک است که با هدف تعامل در زمینه هنر گرافیک و تصویرگری بین این دو کشور، برگزار می‌گردد.

نمایشگاه «دوازده دنیا» نماینده ذهنیت تصویرگران معاصر چک، از دنیای کودکانه کتاب‌­ها و دیگر رسانه‌های مرتبط با کودکان در این کشور است که تاکنون در بسیاری از کشورهای دنیا نمایش داده شده و اینک در آستانه روز جهانی کودک به تاریخ پنجشنبه دوازدهم مهرماه با حضور برگزارکنندگان و مهمانان از سوی دو کشور گشوده خواهد شد.

داوید بم، پاول چخ، دان چرنی، لوسیه دووژاکووا، رناتا فوچیکوا، لنکا یاسنسکا، وندولا خلانکوا، لوسیه لومووا، گالینا میکلیینوا، پتر نیکل، یارمیر پلاخی و وستری (وویتش یوری) شش هنرمند مرد و شش هنرمند زن تصویرگر، متعلق به دو نسل متفاوت از این هنر هستند که تخیلات و توانایی­‌های تکنیکی خود را با روحی متنوع در بستر دنیای آثارشان به تصویر کشیده‌­اند، چنانکه رادیم کپاچ مدیر هنری و انتخاب کننده آثار نمایشگاه « دوازده دنیا» معتقد است که روح دیگری داشته باشیم تا دنیای دیگر را بشناسیم.

آیین گشایش پنجشنبه ۱۲مهرماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل موزه گرافیک ایران: تهران، بزرگراه شهید بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید محوطه پارک پلیس.

منبع