نشست «پیشینه کاربرد کاغذ چینی در نسخه‌های خطی ایرانی»

کتابخانه و موزه ملی ملک، نشست «پیشینه کاربرد کاغذ چینی در نسخه‌های خطی ایرانی» را با سخنرانی استاد «تاریخ هنر اسلامی- ایرانی» دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نشست «پیشینه کاربرد کاغذ چینی در نسخه‌های خطی ایرانی» با سخنرانی ایلزه استورکنبوم (Ilse Sturkenboom) استاد «تاریخ هنر اسلامی- ایرانی» دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند، از مجموعه نشست‌های تخصصی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به شمار می‌آید. این نشست در روز شنبه 13 امرداد 1397 از ساعت 15 برپا خواهد شد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را به حضور در نشست «پیشینه کاربرد کاغذ چینی در نسخه‌های خطی ایرانی» در ساختمان این گنجینه به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» فرامی‌خواند. کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در گستره نسخه‌های خطی به شمار می‌آید. بیش از 19 هزار عنوان نسخه و رساله خطی در زمینه‌های گوناگون فرهنگ، هنر، تاریخ، دین، دانش‌ها و علوم اسلامی- ایرانی از امتیازهای این گنجینه بزرگ به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار آن در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است تا همگان از آن بهره بگیرند.