نمایشگاه پوسترهای سینمایی«فیوویژن»

نمایشگاه پوسترهای سینمایی علی باقری با عنوان «فیوویژن» در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

علی باقری درباره نگاهش نسبت به طراحی پوستر گفت: به نظر من به طراحی پوستر باید به عنوان یک اثر مستقل نگاه کرد و تنها وظیفه پوستر جذب مخاطب برای فیلم نیست بلکه پوستر باید به فیلم شخصیت بدهد و به نوعی شناسنامه فیلم به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: طراحی پوستر از جمله رشته‌های هنری است که در ایران روند رشد رو به جلویی داشته است و با گسترش تکنولوژی سرعت رشد این رشته هنری هر روز بیشتر شده و در کنار آن سطح سلیقه سفارش دهندگان و مخاطبان نیز از این رسانه هنر بالا رفته است.

باقری افزود: طراحی پوستر فیلم‌هایی را می‌پذیرم که بن مایه قوی داشته باشد و بتواند جذبم کند، تا جایی که توانستم سفارشی کار نکرده‌ام چون به طراحی به عنوان منبع درآمد نگاه نمی‌کنم و بیش از هر چیز طراحی به عنوان هنر برایم اهمیت دارد.

باقری درباره تکنیک کارش گفت: با استفاده از تکنیک نقاشی دیجیتال پوسترهایم را طراحی می‌کنم و این تکنیک به شما امکانات یک کارگاه نقاشی واقعی را می‌دهد و شما می‌توانید با نرم افزارهایی چون فتوشاپ یا ایندیزاین با این تکنیک طرحی کنید. در این تکنیک پایه کار شاید عکس‌های فیلم باشد اما من در تعامل با دنیای ذهنی فیلمساز، زاویه نگاه او که شاید از دید مخاطب پنهان بماند و بار معنایی فیلم، طرح شخصی‌ام را می زنم.

وی درباره پوسترهایی که در نمایشگاه «فیوویژن» در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در این نمایشگاه قصد داشتم ۵۰ پوستر فیلم سینمایی و مستند را که در سال‌های اخیر طراحی کرده‌ام به نمایش بگذارم اما با توجه به محدودیت فضای گالری پاییز به نمایش ۳۰ پوستر اکتفا کردم.

نمایشگاه پوسترهای سینمای علی باقری از ۲۴ خردادماه تا چهارم تیرماه در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران ادامه خواهد داشت.

منبع


image 
imageimageimage