نمایشگاه پوستر بالکن

‘بالكن’ به عنوان بخشي از فضاي خصوصي خانه، مكاني است كه درون را به بيرون متصل مي كند. علاوه براين اتصال، اين امكان را به بيننده مي دهد تا با كنار زدن پرده ها و ديوارها، وسعت ديد را به حداكثر ممكن گسترش دهد. تفاوت وسعت نگاه از درون خانه نسبت به وسعت ديد از روي بالكن، بينهايت است .

نمايشگاه ‘بالكن’ با همكاري جمعي هنرمندان بين المللي و انجمن هنرهای تجسمی استان کردستان و اداره ي کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، نمايش دهنده ي اين عنوان به مناسبت روز جهاني گرافيك ميباشند.

اين نمايشگاه با ٩٠ پوستر از ٣٠ طراح مطرح بين المللي و با عنوان ‘بالكن’ در سه شهر سنندج، مریوان و سقز در حال برگزاري است. امير كريميان به عنوان مدير گالري هنر و دبير برگزاري نمايشگاه، با دعوت از هنرمندان بين المللي اين نمايشگاه را به مدت ٣٠ روز، از تاريخ 2 ارديبهشت تا 20 اردیبهشت در سه گالري سنندج، مریوان و سقز مديريت مي كند.

آثار طراحانی از کشورهای چین، کره، سوئیس، مجارستان، لهستان، ایرلند، روسیه و اسلواکی و همچنین آثار ۱۴ طراح ایرانی از جمله بیژن صیفوری ، فرزاد ادیبی ،حمید نیکخواه، مجتبی زند، ، و حمیدرضا زری از هنرمندان گرافیست کردستانی در نمایشگاه پوستر بالکن سنندج حضور دارند.

موضوع آثار به نمایش درآمده آزاد است و بیشتر آثار دارای موضوعات اجتماعی ، محیط زیست، فرهنگی هستند. این نمایشگاه فرصتی برای علاقه مندان و هنرمندان گرافیست استان است تا با آثار هنرمندان مطرح ایرانی و بین المللی آشنا شوند.


image 
imageimageimage